tag:blogger.com,1999:blog-7692337891134611437.post2008263943718816083..comments2024-03-13T23:02:52.674+03:30Comments on priestera Ilmāra Tolstova blogs: Harismātiskā atjaunotne katoļa skatījumāIlmārs Tolstovshttp://www.blogger.com/profile/18414850814404223461noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-7692337891134611437.post-58600412547107287622015-05-19T09:29:12.409+04:302015-05-19T09:29:12.409+04:30Šo komentāru ir noņēmis emuāra administrators.Jurisnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7692337891134611437.post-49346790578631402622015-05-19T00:01:45.592+04:302015-05-19T00:01:45.592+04:30Nemaldības harismu pāvests vienmēr īsteno vienotīb...Nemaldības harismu pāvests vienmēr īsteno vienotībā ar visas pasaules bīskapiem un arī kopumā ar visiem laikiem, resp. hermeneutiskā vienotībā. Līdz ar to, tāda situācija, kad kāds nākamais pāvests atceļ kādus koncila lēmumus praktiski nav iespējams. Ilmārs Tolstovshttps://www.blogger.com/profile/18414850814404223461noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7692337891134611437.post-41776381006095186322015-05-18T23:39:10.900+04:302015-05-18T23:39:10.900+04:30Ne Jūs to noteiksiet, kurš Baznīcas vēstures etaps...Ne Jūs to noteiksiet, kurš Baznīcas vēstures etaps ir "noiets un neatgriezenisks". Ikvienam nākošajam pāvestam ir Dieva dotas tiesības attiecībā uz Baznīcu pieņemt jebkuru lēmumu, kurš nav pretrunā ar Atklāsmi. Pat, ja tas būtu kāda koncila pasludināšana par spēkā neesošu! Jurisnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7692337891134611437.post-80393707716579599582013-04-11T10:53:00.192+04:302013-04-11T10:53:00.192+04:30Piekrītu, un to arī cenšamies darīt. Bet, kā mēs z...Piekrītu, un to arī cenšamies darīt. Bet, kā mēs zinām, Baznīcas visos 2000 gados veidi, kā Baznīca uzrunā cilvēku ir bijuši dažādi. Vatikāna II koncils neizslēdz arī pamācošo un aizrādošo formu. Iesaku izlasīt svētīgā pāvesta Jāņa Pāvila II enciklikas, īpaši "Evangelium Vitae", kas tika izdota pēc koncila. Mēs tur atradīsim daudz asas un tiešas uzrunas formas. Mīlestība ir saistīta ar patiesību un Vatikāna II koncils nenozīmē tikai atklāt ticības mantojumu un skaistumu, kas ir svarīgi. Bet neatklājot un nepasakot patiesību mēs riskējam palikt sentimentālismā. Tātad mīlestība patiesībā, kā mūs mācīja pāvests Benedikts XVIIlmārs Tolstovshttps://www.blogger.com/profile/18414850814404223461noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7692337891134611437.post-25539849342484667802013-04-11T01:07:10.610+04:302013-04-11T01:07:10.610+04:30Sveiciens!
"Bet no otras puses, daudzos gad...Sveiciens! <br /><br />"Bet no otras puses, daudzos gadījumos pašam cilvēkam nav ne mazākās nojēgas, kas ir sakramenti un kāda ir to dziļākā būtība."<br /><br />Mani uzrunā šī un tamlīdzīgas piezīmes par cilvēka ticības novērtēšanu "nav ne mazākās nojēgas" - skan patiesībā netaktiski... <br /><br />Tāpēc, ka mēs nezinam attiecīgā cilvēka - subjekta dzīves gājumu. Taču, mēs varam tā vietā paši sev atzīt cik maz zinām par Baznīcas mācību! Un tā ir starpība un galvenais izejas punnkts evanģelizācijā, nevis pretstatīt, bet identificēt! Identificēt sevi kā grēcinieku, kā maz zinošo, kā trauslo radību. Tas pamazām maina uzrunas formu. Tai nav jābūt strostējošai, pārpetumiem un pamācībām pilnai, redz citi jau tik un tā no ticības neko nesaprot! Latvijā Baznīca joprojām dzīvo pēc Tridentes koncila gara, konfrontē un konfrontē. Taču tas ir sen noiets un neatgriezenisks etaps. Vatikāna II koncils uzsver, ka "nevis pirmām kārtām jānosoda laiketa maldi, bet jācenšas mierīgi parādīt ticības mantojuma spēku un skaistumu." (KBK, ievads 8.lpp)<br /><br />Juris.Anonymousnoreply@blogger.com