tag:blogger.com,1999:blog-7692337891134611437.post4333797016839785462..comments2024-03-13T23:02:52.674+03:30Comments on priestera Ilmāra Tolstova blogs: Vai var pierādīt, un ja jā, tad kā – ka Dievs eksistē?Ilmārs Tolstovshttp://www.blogger.com/profile/18414850814404223461noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-7692337891134611437.post-80163994895308258462014-06-08T21:08:20.354+04:302014-06-08T21:08:20.354+04:30Kāpēc gan ne? Tas tiešām ir arguments - ilgi pirms...Kāpēc gan ne? Tas tiešām ir arguments - ilgi pirms Kristus dzimšanas rakstīto pravietojumu piepildīšanās. Svētos Rakstus var pētīt, tas ir objektīvs dokuments, ar savu tapšanas laiku, saturu utt. Protams, tas, kurš nelasa Bībeli, neko nezina arī par Vecās Derības pravietojumiem... Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7692337891134611437.post-33913321627328269032014-06-06T22:43:12.067+04:302014-06-06T22:43:12.067+04:30@ "Daudzejādā ziņā sholastika un visa vidussl...@ "Daudzejādā ziņā sholastika un visa vidusslaiku teoloģija ir sevi izsmēlusi"<br />Nezināju, ka Latvijā ir augsta līmeņa sholastikas un viduslaiku teoloģijas eksperti.<br />Vecos labos laikos teoloģijas studenti Akvīnas Toma mācības apguvei veltīja daudzus gadus. Gadsimtiem ilgi Akvīnas Tomu dēvēja par "eņģeļiem līdzīgo" Doktoru.<br />Ja bez ironijas - nevajag kritizēt to, par ko Jums nav ne mazākās nojausmas.Benediktsnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7692337891134611437.post-6071800359367224242014-06-06T12:23:51.818+04:302014-06-06T12:23:51.818+04:30Mesiānisko pravietojumu piepildīšanas Kristus pers...Mesiānisko pravietojumu piepildīšanas Kristus personā - fiziskais arguments?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7692337891134611437.post-993005602987381562013-04-22T13:38:28.381+04:302013-04-22T13:38:28.381+04:30Daļēji jums var piekrist tajā, ka DIevu mēs līdz g...Daļēji jums var piekrist tajā, ka DIevu mēs līdz galam ar savu prātu izprast nevarēsim, tādēļ jau šim rakstam ir turpinājums par Dievišķo Atklāsmi Jēzus Kristus Personā. Eksaktā zinātne ir vienisprātis, ka eksistē kas tāds, ko viņa nevar izskaidrot un atrisināt. Citādi tā nebūtu zinātne, jo ikviens zinātnieks pazemīgi atzīst savu nespēku un nevarību. Tādēļ jau Dievs pats nāca cilvēku vidū, lai atklātu patiesību par Sevi. Ilmārs Tolstovshttps://www.blogger.com/profile/18414850814404223461noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7692337891134611437.post-59014356845637948652013-04-22T05:00:19.514+04:302013-04-22T05:00:19.514+04:30Patiesībā tomēr jāsaka, ka Dieva eksistenci nevar ...Patiesībā tomēr jāsaka, ka Dieva eksistenci nevar pierādīt! Tāpat nevar pierādīt ka Jēzus ir Dievs! Vēl vairāk, par Dieva būtību kā tādu cilvēks vispār neko nezina. Jo viss ko cilvēks domā un saka par Dievu nav Dievs, tās ir cilvēka domas par Viņu! No otras puses - Dieva eksistenci nevar arī noraidīt! Tieši tāpat nevar noraidīt to, ka Jēzus nav Dievs! Tiesa šajā gadījumā par Dieva būtību arī nekas nav zināms. <br /><br />Atbilde varētu drīzāk būt šāda. 50% pret 50%. Turklāt jautājums par Dievu un reliģiju var izrietēt tikai no ticības. Ja cilvēks tic Dieva eksistencei, Jēzum kā Kristum, enģeļiem, ellei u.c lietām kas saistītas ar reliģiju, tad viņam ir vienlīdzīgas tiesības (uz šo patiesību) ar to cilvēku, kas tam visam netic! Turklāt pēdejais to visu var noraidīt un viņam arī būs taisnība! Taisnība tādā ziņā, ka cilvēks, kā subjekts, kā indivīds, nepiekrīt tādam pasaules uzskatam, ka visa pasaules eksistence atrodas Dievišķā parvaldē, apredzībā. <br /><br />Īstenībā, praksē dialogu veidot ar agnostiķi (un vispār neticīgajiem; vēl plašāk runājot ar jebkuru cilvēku, tai skaitā ticīgo [jo arī starp pašiem ticīgajiem ir nepieciešams diologs ])jeb cilvēku, kurš uzskata, ka tādu taisnību vai patiesību nemaz nevar pasaulē atrast - jo viss ir relatīvs - ir grūti veidot. Taču to nepieciešams darīt un tas ir vajadzīgs abām pasaules uzskatu pārstāvju nometnēm, tāpēc, ka mēs dzīvojam dzīvojam viens otram līdzās un jautājumi par reliģiju nav neitrāli!<br /><br />Daudzejādā ziņā sholastika un visa vidusslaiku teoloģija ir sevi izsmēlusi un ticīgajiem to nepieciešams laika gaitā apzināties, jo tas palīdzēs no jauna pārdomāt (ko īstenībā jau dara katra paaudze) kristietību.<br /><br /><br />p.s. Šajā komentārā ir kaut kādā ziņā pretrunas, tās atklāj, ka ticības ceļš ir sarežģīts, bieži vien to var dažādi skaidrot un mainoties priekšstatiem par to mainās visi līdzšinējie uzskati! Es pats esmu katolis, taču man vispirms gribās saprast kāpēc neticīgais domā tā vai citādi un nevis kāpēc viņš neiet uz Baznīcu, tas ļauj atklāt pasaules komplicētību un izejoši no tās atkal pārdomāt savu ticību. Tas ir process, kurš nekad nebūs precīzi definējams.<br /><br />Juris. <br /> Anonymousnoreply@blogger.com