Skaļais aktīvistu „Femen”
uzbrukums Beļģijas primasam, arhibīskapam Andre Leonard bija jau laicīgi
sagatavota kā mediāla akcija. Akcija izgāzās un kaitēja, bet šoreiz nevis
Baznīcai, bet pašam Femen.
Femen ir „sekstrēmistu”
grupa, kā to norāda pašas grupas dalībnieces. Šī grupa radās Ukrainā, kur kādu
laiku piesaistīja mēdiju uzmanību ar atraktīviem, puskailu meiteņu protestiem
dažādās situācijās. Pakāpeniski grupa kļuva starptautiski slavena. Grupas
pārcelšanās no Kijevas uz Parīzi nozīmēja vēl lielāku iespēju uzbrukt Katoļu Baznīcai.
Femen laika gaitā ir ieguvis ideoloģisku veidolu, darbojoties pēc rūpīgi
sagatavotas stratēģijas, sadarbojoties ar medijiem un šobrīd no likumdevēju
puses bauda pilnīgu labvēlību.
Agresija pret arhibīskapu
Leonardu bija raksturīgs Femen izgājiens, gan raugoties no izvēlētā datuma,
mērķa, ideoloģiskā vēstījuma un rīcības veida. Šī gada 21 aprīlī, dienā, kad
Parīzē parlaments pieņēma likumu, kas izmaina laulības definīciju, lai atļautu
homoseksuālās savienības un atļautu tādiem pāriem adoptēt bērnus, šai akcijai
vajadzēja uzsvērt „lielo eiropiešu uzvaru” pār pazemoto garīdznieku, kurš tiek
uzskatīts par „homofobu”. Arhibīskaps Leonards bija kļuvis par geju organizāciju
ienaidnieku jau 2006 gadā, saistībā ar izteikumiem savā grāmatā.
Primass Andre Leonard jau
agrāk tika uzskatīts par „konservatīvistu”, saistībā ar uzticību pāvesta Jāņa
Pāvila II mācībai. Politiskai un ekonomiskai elitei nepatika viņa aktīvā sabiedriskā darbība. Viņš aktīvi
iestājās pret ekonomisko neoliberālismu, kas viņaprāt sekmē bezdarbu, sociālo
seperāciju un garīgu un materiālu iztukšošanos.
Arhibīskapam uzbrukums
notika Beļgijas Brīvās Universitātes aulā, kura viņu aicināja uz debatēm par
zaimošanas tēmu, kā teologu un plaši pazīstamu katoļu filozofu. Situācija jau
no sākuma bija dīvaina, kad zālē parādījās 11 (!) fotogrāfu, kaut parasti
dzeltenā prese neinteresējas par Universitātes diskusijām. Skaidrs, ka viņi jau
iepriekš tika informēti no Femen puses. Jaunās, puskailās meitenes skaļi kliedzot
aplēja arhibīskapu ar ūdeni no pudelēm, kas bija izgatavotas Dievmātes formā, bet
fotogrāfi steidzās fotografēt cik spēka. Primass Leonards saglabāja mierīgu,
lūgšanas stāju, kas bija pārsteigums Femen un vairākums no klātesošajiem
nostājās arhibīskapa pusē. Zīmīgi, ka Briseles Brīvā Universitāte ir plaši
pazīstama ar savām ateistiskām un
antiklerikālajām idejām.
Femen tika izveidots
Kijevā 2008 gadā un jau no sākuma bija saistīts ar medijiem. Šo triju
pamatlicēju idejas finansēja vācu miljonārs Helmut Geier, dīdžejs kam pieder
diskotēku tīkls (plašāk pazīstams ar pseidonīmu DJ Hell – „Elle”), arī Ukrainā
dzīvojoša vācu biznesmene Beate Schober un amerikāņu preses magnāts Jed Sunden,
kas ir Ukrainas mediju grupas KP Media pamatlicējs.
Ukrainā Femen sāka savu
darbību ar kailiem protestiem pret seksuālo tūrismu un prostitūciju, jo jau no
paša sākuma viņu akcijas bija cieši saistītas ar sieviešu tiesībām, jeb
feminismu. Meitenes ar savām „izdarībām” kļuva arvien slavenākas. Viņas sāka
paplašināt savu protestu loku un protestēja pret visu – korupciju valstī,
Eiropas ierēdņiem, u.t.t. Un tad kārta pienāca arī cīņai pret reliģiju.
Maskavas Pareizticīgās Baznīcas patriarha vizītes laikā Kijevā viņas uzrakstīja
uz sava ķermeņa: „Nogalināt Kirilu!” Viņas pasludināja, ka feminisms un
reliģija nevar pastāvēt kopā. Ar šādām akcijām viņas ieinteresēja ārzemju
organizācijas. Solidarizējoties ar krievijas grupu Pussy Riot viņas sāka ar
elektriskajiem zāģiem zāģēt krustus, bet tad, kad nozāģēja krustu, kas bija
uzstādīts par piemiņu staļinisma upuriem, viņas saskārās ar ļoti spēcīgu
sabiedrības pretestību un bija spiestas pamest valsti. Viņas tika uzaicinātas
uz Franciju.
Femen līdere Inna
Ševčenko devās uz Franciju pagājušā gada augustā, līdzi paņemot pārējās divas
dalībnieces. Tieši tajā laikā sākās politiskā kampaņa Francijā „laulības priekš
visiem”. Femen sāka kopīgu sadarbību ar ekstrēmisku geju organizāciju Act-Up,
kas pazīstama ar spēcīgām pretkristīgām akcijām. Tieši tad grupa Femen, kurai pievienojās
arī dažas francūzietes kļuva izteikti antireliģiska, cīnoties par
homoseksuālismu ar saukli „mēs ticam gejiem”, kas ir kā konversija uzrakstam uz
ASV dolāra „mēs uzticamies Dievam”.
Grupa skaļi ielauzās
Parīzes Notre Dame katedrālē, kas tiek uzskatīts par francūžu katolicisma
simbolu. Šī gada februārī viņas devās uz Romu, lai svētā Pētera laukumā
izkliegtu prieku par Benedikta XVI atkāpšanos, vēlāk devās uz Holandi, lai
zāģētu krustus. Agrāk, pārģērbušās par mūķenēm, bet ar kailām krūtīm klaigāja
katoļu organizācijas Civitas pasākumā. Civitas iesniedza sūdzību pret Femen,
pārmetot viņām „seksuālu eksibicionismu, aicinājumu uz agresiju, agresīvu
rīcību un rīcību pret pulcēšanās brīvību un uzbrukumu reliģijas brīvībai.”
Femen uzbrukums Civitas bija nelegāls, turpretīm Civitas demonstrācija bija
legāla, tomēr Civitas tika apvainota par uzbrukumu Femen.
Pēc šī skandāla atklājās,
ka Femen locekles – francūzietes bija interneta prostitūtas. Bija dīvaini, ka
tieši viņas cīnījās par sieviešu tiesībam, bet pašas ar savu rīcību to grāva.
Noslēgumā varam teikt, ka
vislielākā problēma Eiropā ir ticīgo cilvēku pazemošana. Tieši tādu, kuri līdzīgi
kā Beļģijas primass iestājas pret homoseksuālajām praktikām un laulības
institūcijas vājināšanu. Briseles, „eiropas” uzbrukumu arhibīskapam Leonardam
pat liberālā prese uzskata par pilnīgi nepieņemamu situācijā, kad Francijas
likumi tiek mainīti pretēji vairākuma viedoklim. Tūlīt pēc likuma pieņemšanas
francūži sāka saņemt jaunās bērnu dzimšanas apliecības, kurās vārdu „tēvs” un
„māte” vietā ir ierakstīts: „vecāks nr.1” un „vecāks nr. 2”.
Jeržijs Šīgels, laikraksts „Gość Niedzielny”, Nr. 19. 2013.gada
12.maijā
No poļu valodas tulkoja
pr. Ilmārs Tolstovs
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru