piektdiena, 2016. gada 16. septembris

Vai katolis drīkst lietot kontracepciju?

Jautājums laikrakstam: Vēlos izmantot iespēju un pajautāt priesterim to, par ko neesmu dzirdējis runājam no savas draudzes prāvesta sprediķos. Es atbalstu katoļu Baznīcas nostāju, aizstāvot dzīvību no ieņemšanas brīža, bet man līdz galam nav saprotama prezervatīvu lietošanas aizliegšana.
Lietojot prezervatīvu, jauna dzīvība nerodas un tā netiek nogalināta. Esmu neformālās sarunās jautājis vairākiem laulātiem katoļu pāriem par šo jautājumu un saņēmis atbildes, ka daudzi šo Baznīcas attieksmi pret prezervatīviem ignorē un uzskata par vecmodīgu, nepiemin grēksūdzē, jo neizjūt nekādu nožēlu un „par tādām lietām taču ar priesteri nerunā”. Es zinu, ka katoļu Baznīca atbalsta auglības atpazīšanas metodi. Rīgā tā ir apgūstama, bet kā ir pārējā Latvijas reģionā?

Baznīcas katehisma” (2370) atbilde:

„Pēc savas būtības pretrunā ar morālisko kārtību ir „jebkura rīcība, kuras mērķis vai līdzeklis būtu padarīt neiespējamu dzīvības tālāknodošanu: vai nu paredzot dzimumaktu, vai tā norises laikā, vai arī veidojoties tā dabiskajām sekām” (Pāvils VI, Enc. Human. vit., 14): „Veidam, kurā tiek dabiski izteikta laulāto pilnīgā un savstarpējā atdeve, pretapaugļošanās līdzekļu lietošana pretnostata citu, objektīvi pretrunīgu veidu, kurš izslēdz pilnīgo savstarpējo atdošanos. Tā ir ne tikai aktīva atteikšanās atvērties dzīvībai, bet arī laulāto mīlestības patiesās būtības viltošana – šīs mīlestības, kas ir aicināta būt par dāvanu, kas aptver visu personu kopumā. [..] Šī antropoloģiskā un morālā atšķirība starp pretapaugļošanas līdzekļu lietošanu un periodisko ritmu ievērošanu [..] ietver divas savstarpēji nesamierināmas koncepcijas par cilvēku un viņa seksualitāti.”(Jānis Pāvils II, Ap. Pamudin. Familiaris consortio, 32)”

Komentējot šo katehisma citātu, vēlos teikt, ka prezervatīvu un citu kontracepcijas līdzekļu lietošana, pat ja tā nav abortīva, veido laulātajos kontraceptīvu jeb pretbērnu domāšanas veidu. Cilvēki izvairās no bērniem, seksualitāte tiek atdalīta no bērnu radīšanas un tādējādi pazaudē savu sakrālo jeb Dieva paredzēto nodomu. Laulātie ar savu seksualitāti piedalās Dieva radīšanas aktā – viņi kļūst līdzradītāji. Auglības atpazīšanas metode, kuru Baznīca pieļauj, arī var kļūt kontraceptīva, ja laulātais pāris šo metodi lieto, lai izvairītos no bērniem. (Ar šo metodi var iepazīties internetā un pieteikties no visas Latvijas - www.augliba.lv.) Baznīca atļauj laulātajiem domāt par bērnu skaitu, tajā pašā laikā respektējot Dieva gribu Viņam vien zināmajā laikā dot iespēju nākt pasaulē kādam bērniņam. Svarīgi, lai mums būtu atvērtība uz dzīvības tālāknodošanu. Pat konsekrētās personas, kas dzīvo celibātā un ievēro šķīstību visas dzīves garumā, tomēr paliek atvērtas dzīvībai. Celibātā dzīvojošie fiziski nedod dzīvību bērniem, tomēr ar visu savu dzīvi un domāšanas veidu popularizē un veicina dzīvības tālaknodošanu. Svētā māte Terēze teica, ka daudzas mātes, kuras fiziski var tādas būt, izmet savus bērnu miskastē vai iznīcina abortos. Viņa savukārt fiziski nevar būt māte, bet garīgi ir izglābusi daudzus tūkstošus bērnu un bijusi garīgi tiem māte. Kontracepcijas lietošana ir pilnīgā pretrunā Baznīcas mācībai un katram, kurš to veic, obligāti grēksūdzē tas ir jāatzīst un jāpārtrauc tās lietošana.

Pr. Ilmārs Tolstovs
www.kbvestnesis.lv ("Katoļu Baznīcas Vēstnesis")

28 komentāri:

  1. Atvainojiet, Ilmār, man šķiet mazliet liekulīgi - ieteikt t. s. auglības atpazīšanas metodi un tai pašā laikā uzskatīt, ka tā netiek lietota kontraceptīvi. Kāpēc tad?? Ja kāds labticīgs katolis to apgūst, tad tieši (!) kontracepcijas nolūkos. Un, ziniet, laulībā vīrs ir sievai, un sieva vīram, ne tikai viņi abi bērnu radīšanai (kas, protams, arī ir daļa no jaukās laulības dāvanas).

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. "laulībā vīrs ir sievai, un sieva vīram, ne tikai viņi abi bērnu radīšanai" un Dievs ar savām vecmodīgajām prasībām lai abu lietās nemaisās!

      Dzēst
  2. Diemžēl, šis ir kārtējais piemērs, kad mūsdienu Baznīca izvairās lietot vārdu "nāvīgs grēks", bet tā vietā politkorekti pasaka: "Katram, kurš to veic, obligāti grēksūdzē tas ir jāatzīst un jāpārtrauc tās lietošana".
    Ja prezervatīvu lietošana būtu tikai ikdienišķs grēks, tad grēksūdzē to drīkstētu arī noklusēt. Bet, ja tas ir smags (nāvīgs) grēks, tad ikviena grēksūdze, kurā tas tika apzināti noklusēts, ir ne tikai nederīga, bet arī svētzadzīga. Pēc tādas "grēksūdzes" cilvēks ir vēl lielākos grēkos, nekā pirms tās.

    AtbildētDzēst
  3. Atvainojiet, priesteri Ilmār, nupat tikai pamanīju Jūsu frāzi "Kontracepcijas lietošana ir pilnīgā pretrunā Baznīcas mācībai..". Ņemu atpakaļ savus vārdus par Jūsu politkorektumu.

    AtbildētDzēst
  4. Baznīca metodi atļauj bērna ieņemšanas atlikšanai vai bērnu skaita regulēšanai, nevis, lai izvairītos no bērniem pavisam.

    AtbildētDzēst
  5. atvainojiet, bet dabīgā metode nav droša..daudzi katoļu pāri ir "iekrituši" lietojot šo metodi (pareizi lietojot)..saprotu, ka bērni ir svētība un katoļu baznīca uzskata, ka "jo vairāk jo labāk", bet te nevar būt runa par bērnu skaita regulēšanu..

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Gribētu, lai nedaudz vairāk painteresējies, ja tiešām viņi visu pareizi darīja, vai gadījumā auglīgajā laikā nelietoja prezervatīvu vai pārtraukto dzimumaktu. Tad tā vairs nav auglības atpazīšanas metode, bet gan bet neefektiga kombinācija.

      Dzēst
  6. Jautājums ir nevis par metodi, bet par pretbērnu domāšanas veidu.

    AtbildētDzēst
  7. Saskaņā ar Svētajiem Rakstiem laulība ir gan tādēļ, lai pildītu Dieva pavēli augļoties un vairoties, gan arī lai novērstu netiklību. Pilnīgi piekrītu, ka kontracepcija nedrīkst būt abortībva. Arī pretbērnu domāšana ir aplama prakse. Bet es īsti nesaprotu Katoļu Baznīcas nostāju, ka drīkst regulēt bērnu skaitu ar dabisko metodi, bet nekādā gadījumā nedrīkst lietot prezervatīvus. Manuprāt tur kaut kas neiet kopā.

    AtbildētDzēst
  8. Auglības Atpazīšanas Metode ir iespēja, izmantojot paša Dieva dotos dabiskos auglīguma un neauglīguma ciklus "projektēt"bērnu skaitu, bet respektējot Dieva noteikto kārtību un ļaujot Dievam būt par situācijas noteicēju. Bet pilnībā piekrītu, ka arī šī metode var būt kontraceptīva un otrādi. Viss slēpjas galvā, resp. domāšanā. Ja vecākiem ir kontraceptīvā, jeb pretbērnu domāšana, tad jebkura metode ir ļauna.

    AtbildētDzēst
  9. Nu tad kādēļ vērsties tieši pret prezervatīvu?

    AtbildētDzēst
  10. Baznīca iestājas par dabiskumu dzimumattiecībās. Cik jauki! Tad varbūt, lai iestājas arī par dabiskumu lauksaimniecībā noliedzot ekstensīvo saimniekošanas veidu, vai vēl radikālāk: pret jelkādu rūpniecību, kas ražojot produktus, kas dabā paši neaug, piesārņo zemi. Neskan absurdi? Ja cilvēks spēj saražot plastmasas šķīvi un to lietot, kāpēc nevar saražot prezervatīvu un to lietot? Abas lietas ir vienlīdz nedabīgas, jo pasaulē dabīgais ir varbūt vienīgi vēl Amazones džungļos pie neatklātām ciltīm. Kāpēc nelikt uzsvaru uz atvērtību bērniem, nevis to ar kādu metodi tos plāno? Arī dabiskās plānošanas metodes ir ui kāds bizness. Dažādi termometriņi un kalkulatoriņi, lai sekotu ciklam, vai kādas naudiņas maksā, un tātad nemaz nav dabīga lieta. Bet arī atvērtībai bērniem būtu jābūt atbildīgai un nejau tikai no tiem diviem cilvēkiem tas ir atkarīgs. Ja tuvākie cilvēki, apkārtējā vide, valsts tam nav atvērta, tad tiem diviem ir grūti. Baznīcas pienākums, protams, ir aicināt uz svētumu, bet ir liekulīgi, ja paši aicinātāji nenes līdzvērtīgus upurus - neprecās, neaudzina daudz bērnus, reizē savienojot to ar kārtīgu darbu savā jomā, bet atrunājas, ka savādāk taču strādāt nevarēšot, bīskapam būšot sasaitītas rokas, lai pārceltu. Bet tā taču ir realitāte daudziem cilvēkiem šodien: darba mainīšana, pārcelšanās ar visu ģimeni.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Malacis! Pilnīgi piekrītu! Pretbērnu domāšana, veikt darbības, kas bērnu nogalina ir grēks, bet ja pāris ikdienā lieto prezervatīvu un ir pilnīgi atvērts bērniņiem un grib tos - tad KUR ir grēks? Pr.Ilmār? Nu nebūs tā,ka pāris gribēs bērnus katru gadu! Tas ir stulbi un naivi domāt! Ir jāņem vērā sociālais konteksts, kurā dzīvojam. Arī no medicīniskā viedokļa ne sievietes, ne vīrieša auglība, lietojot prezervatīvu necieš. Es vēl varu piekrist viedoklim, ka prezervatīvi ir radīti seksuālai brīvīvai - guli ar ko un kad gribi. Bet šeit tad ir grēks nejau pašā prezervatīva lietošanā, bet iemeslā. Es saprotu - Beznīcai ir grūti runāt par tikumību un ģimenes vērtībām mūsdienās, bet ir tomēr jāpacenšas vairāk uzdod sev jautājumu, kas tad ir tas ļaunums pret ko baznīcai jācīnās šodien? Vai tiešām prezervatīvs starp vīru un sievu, lai bērni nerastos katru gadu (slimi un invalīdi) ir tiešām nāves grēks?

      Dzēst
    2. Bizness šeit ir tieši tik cik melns aiz naga. Atšķirībā no kontracepcijas un mākslīgās apaugļošanas lobija. Parēķini, cik maksā tablešu vai prezervatīvu iepakojumi, regulāras vizītes pie ginekaloga, lai pārbaudītu, vai viss strādā un nav kādas sūdzības. Pamatā arī apmācības balstās brīvprātīgo darbā, jo nekādu dižu naudu nenopelnīsi. Un to dara tie, kas vienkārši citiem vēl labu, nevis uzlūko kā staigājošu bankomātu kā tas ir kontracepcijas gadījumā. Turklāt, tās sievietes, kuras pazīst savu auglību, ietaupa pat uz ginekologu apmeklējumiem, jo velti neskraida, bet iet, ja tiešām vajag un māk to perfekti atšķirt.

      Dzēst
  11. Bet kāpēc petings tiek uzskatīts par grēku?

    AtbildētDzēst
  12. Vai ir kādi apstākļi, kuri tomēr ļautu izmantot kādu pretapaugļošanās metodi

    AtbildētDzēst
  13. Pārtrauktais dzimumakts nav pieņemams? Citāda partnera apmierināšana pirms dzimumakta arī nav atļauta?

    AtbildētDzēst
  14. Bet kā tad īsti ir - sekss pats par sevi tātad nav pieļaujams?

    AtbildētDzēst
  15. Kāds bauslis šai gadījumā tiek pārkāpts? Tev nebūs nokaut? Kā jursistam mans viedoklis ir šāds - Attiecībā uz abortu - tas tiešām ir attiecināms. Bet ja to attiecina kontracepciju, tad tā ir paplašināta baušļa interpretācija. Šada interpretācija ir nesamērīga, jo kontrcepcijas gadījumā dzīvība netiek atņemta. Jā - dzīvība netiek radīta, bet tā netiek atņemta. Kontrcepcijas lietošana nebūtu atzīstama par grēku, pietam nāvīgu. To var atzīt par neauglīgu un egoistisku praksi īpaši gadījumos, ja ģimenē vēl nav neviena bērna - tā ir dzīvošana tikai savam priekam un labumam, nenesot augļus. Bet bauslis vēl ar to netiek pārkāpts.

    AtbildētDzēst
  16. Teorētiski ir pilnīgi pareizi, ka jebkura kontracepcija ir morāliskās kārtības pārkāpums, taču mēs dzīvojam skarbā, grēcīgā, slazdiem pilnā pasaulē, tādēļ arī labas gribas cilvēkiem var sanākt pārkāpt morāli, bet nevajadzētu tos cilvēkus, kuri ir ceļā uz pilnību, mest vienā maisā ar tiem, kas uz pilnību netaisās iet, bet kas dzīvo, lai apmierinātu vien savu iekāri.
    Nosodot, uzkraujot nastas,nepalīdzot šiem pirmajiem, mēs varam panākt tikai to, ka tie līdz pilnībai nekad neaizies. Bet vest cilvēkus uz evaņgelisko pilnību taču ir Baznīcas uzdevums.

    Par dzimumjautājumiem to praktiskajā izpausmē vajadzētu vairāk runāt tieši cilvēkiem, kuriem ir pieredze šinī jomā, tas ir - laulātiem pāriem vai kādiem, kas ir atgriezušies no grēkiem pret 6. Dieva bausli.
    Būdams tāds "pa vidu" varu teikt, ka prezervatīvs ir svešķermenis un neviens jau īpaši netiecas pēc tā labam seksam, ja nu vienīgi to pašu baiļu no ieņemšanas dēļ. Bailēm var būt dažādi iemesli. Var būt bailes vispār ieņemt (ārpuslaulības sakari; nesakārtota civillaulība, kad ir intuitīvas bailes no bērna), grib kontrolēt ieņemšanu (aprēķins laulībā, kad negrib bērniņu materiālo apsvērumu dēļ - baidās kā nevarēs nodrošināt; kādas problēmas ar radiniekiem - nešpetni laulāto tēvs vai māte, kas ietekmē, kad jādzīvo mazā dzīvoklītī; tā pati dzīvokļa problēma, bet laulātajiem nav aroda prasmes, nevar dabūt darbu - utt.utml.) vai veselības problēmas sievietei. Te runāju par cilvēkiem, kas gribētu bērnu, bet kurus no tā attur bailes saskārties ar lielām problēmām. Tās ir dziļas, bieži nepārvaramas bailes, un šiem cilvēkiem vajadzīga draugu un psihologu palīdzība. Nesauksim prezervatīvu lietošanu šajā gadījumā par nāvīgu grēku, jo pirmkārt tas tāds nav, jo nāvīgs grēks nav tad, ja cilvēks nepiekrīt tam, bet apstākļi to piespiež, otrkārt tas vēl cilvēku papildus traumētu.
    Pretstatā otrās grupas cilvēki, kuri meklē tikai baudu dzimumattiecībās, "donžuani". Bet te arī otra sirdī neielīdīsi.
    Skaidrs ir tas, pilnīgi droši, ka pastāv sātana plāns, nāves kultūra, kas sabojā jaunatni, propogandējot seksu katrā vietā un laikā, kad tikai gribas. Un arī te pirmais kontacepcijas līdzeklis ir prezervatīvs, ko izdala olimpiskajās spēlēs, jaunatnes masu pasākumos utt.
    Tā kā abos gadījumos - gan sastopoties ar grūtībām ģimenē, gan sākot izlaidīgu dzīves veidu, - tiek lietots tas pats atribūts - prezervatīvs, tad maz ticams, ka Baznīca tam piešķirs kaut nelielu pozitīvu lomu, lai gan, manuprāt, vajadzētu iemācīties diferencēt.
    Ja prezervatīvs tiek izmantots ģimenē tikai atsevišķos gadījumos kā "spieķis", bet tajā pašā laikā tiek kārtoti visi dzīves apstākļi, lai pie tā nebūtu jāatgriežas, tad, manuprāt, tas ir pieļaujami. Un praktiski savādāk jau laikam nenotiek. Nu nevar visi uzreiz paņemt 2m latiņu, kas ir sievietes (un arī pašam sava) bioloģiskā cikla izprašana. Tam vispār būtu vajadzīga neliela bioloģijas izglītība. Tādēļ jau daži saka, ka dabiskā cikla izmantošana ir vairāk morāles, [bioloģijas] un ētikas, nevis teoloģijas jautājums.
    Auglības atpazīšanas metode darbojas un vienīgais "mīnuss" ir tas, ka ir atturības laiks, kas gan var tikt uzskatīts kā gavēnis, un tas ir ļoti kristīgi. Ja bērns tomēr gadās - neapšaubāma Dieva griba. Auglības atpazīšanas metode nav kā herbicīds, kas iznīdē visas "nezāles". Jāatstāj vieta nejaušībai. Tāda ir dzīvības būtība.
    Ja ir izpratne par dzīvības cikla būtību, tad tāds jautājums kā negribēt ieņemt bērnu vispār atkrīt, jo dzimumattiecības ir lieliskas tikai kopumā. Tie, kas meklē tikai baudu aizmirst (vai nezina), ka bez bērniem attiecības parasti izjūk. Pienāk vecums, bauda beidzās, un, ja nav bērnu, sākas vientulība un ciešanas.
    Gribu teikt, ka šie dzimumjautājumi padodas izskaidrošanai, un ka nav jāaprobežojas tikai ar definīcijas nolasīšanu, bet jāiesaista visa kristiešu armija, kam ir pieredze, izskaidrošanas darbam.

    AtbildētDzēst
  17. Turpinot runāt par prezervatīviem, tad tas šķiet ir vismaigākais kontracepcijas veids. Pats to neesmu izmantojis, tādēl sīkāk lai padalās kāds cits, bet man šķiet, ka "dabīgāks" par to (neskaitot dabīgo ciklu) vēl ir dzimumakta pabeigšana citur.
    Nākamie veidi, ko varu iedomāties, - pretapaugļošanās tabletes, spirāles, olvadu un sēklvadu nosiešana, citi sterilizācijas veidi, hormonu preparāti - gan šķiet nopietna iejaukšanās organisma funkijās. Tie var izsaukt saslimšanas, un arī ir skaidri vērsti uz to, lai dzimumaktam nebūtu seku, tātad izkropļo dzīvības cikla jēgu. Te būtu ļoti nopietni jāskatās, kādi ir šo metožu izmantošanas iemesli. Vai tā nav aiziešana uz bezjēdzīgu baudas gūšanu.

    Šis ir ļoti svarīgs lauks, kur cilvēcei jāstrādā, lai būtu mazāk nelaimju.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Sevišķi spirāles un daudzas ripas, sevišķi avārijas kontracepcija ir abortatīvas, kas jau pamatā iznīcina dzīvību un ir liels grēks.
      Prezervatīviem nav jēgas - zūd bauda un tie ir ļoti nedroši salīdzinot ar tām pašām auglības atpazīšanas metodēm, pēc šī, efektivitāte ir tieši tik pat maza kā pārtrauktajam dzimumaktam. Turklāt arī pāris nekļūst par vienu miesu, tur joprojām ir kaut kas sintētisks. Ja runā par veselību, tad daudzām sievietem ir alerģija uz lateksu. en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_birth_control_methods Man liekas, ka Papardes zieds ir cilvēku prātos radījis milzīgus stereotipus, kas nesaskan ar realitāti.

      Dzēst
  18. tas ir tā vērts iepazīties ar šīm mūsdienīgajām auglības atpazīšanas metodēm. Jo šīs zināšanas pirmkārt atbrīvo no daudzām bailēm, ja zini kā iekārtots organisms, kā strādā reproduktīvā sistēma. un tādējādi ir iespējams dzīvot saskaņā ar sevi, ar saviem ritmiem, nedarot sev pāri ne fiziski ne morāli. Turpretī Papardes zieds jau pavisam jaunām meitenēm iemāca to, ka viņu auglība, tā ir bīstama slimība, sievietes auglība ir traucēklis sabiedrībai. Un ja sieviete pati tam tic, tad arī vīrietim nekas cits neatliek. uz šīm bailēm arī balstīta milzīga industrija Nezin kāpēc cilvēkiem ir tāda fobija no zināšanām par auglību un tie labāk izvēlas ticēt neskaitāmiem mītiem un pieņēmumiem. Kontraceptīvu lobijs ir ļoti spēcīgs, jo tas sāk ar plašu smadzeņu skalošanu jau pusaudžiem. No šādas domāšanas izkļūt ir diezgan pagrūti. Bet ar mani tas noticis brīnumainā veidā. Pateicība Dievam! Kontraceptīvā domāšana nodara lielu postu cilvēkam. Tā tas ir. Ari Bībelē tas ir aprakstīts, īpaši, lasot stāstu par Abrahamu un viņa sievu Sāru, kas apraksta tūkstošiem gadu vecus notikumus, saskatāma apbrīnojama līdzība ar visu šo mūsdienu problemātiku.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Kur Abrahamam un viņa sievai Sārai bija kontraceptīva domāšana? Liekas gan, ka viņi tieši otrādi centās visādi tikt pie bērniem, bet bija jau atmetuši visas cerības. Vecajā derībā vispār bērni tika uzskatīti par lielu svētību un uz tiem, kam bērnu nebija skatījās šķībi.

      Dzēst
  19. Sveiki

    Nevaru saprast vai raksts ir vecs vai jauns, bet ceru, ka priesteris atbildēs uz manu jautājumu.
    Esmu precējusies katoliete, kopš laulībām ir pagājuši 4 gadi un man ir jau trīs bērni manos 30 gados. Pat nepaspējām nekur aizbraukt divatā- tādā kā medusmēnesī! Neesmu lietojusi kontracepciju, mēģināju auglības atpazīšanu, bet bērni turpināja dzimt.. Biežo grūtniecību dēļ un arī tāpēc, ka ir mazas laika starpības un organisms nav spējis atpūsties, esmu iemantojusi dažādas nepatīkamas veselības problēmas. Nevienam nav noslēpums, ka starp grūtniecībām vajadzētu vismaz 2 gadus atpūtu, lai mamma var atgūt spēku un dažādas veselībai svarīgas vielas, ko atņēmusi grūtniecība un laktācija.
    Man nebija lemts atpūsties un kalcija deficīta dēļ iegurņa kaulos man ir artroze, kas būtībā ir neatgriezeniska vecu cilvēku slimība, bet man tā jau ir 30 gados. Trīs bērni viens aiz otra ir man sagādājuši arī sirds pārsitienus un trauksmi. Vēl gan pie kardiologa neesmu bijusi, jo trešais bērns ir tiko dzimis. Cerams vismaz pārsitieni un trauksme ar laiku pāries, ja nepieteiksies vēl kāds.. Vēl ir simfīzes trauma, dēļ kuras trošo bērnu nevarēju dzemdēt dabīgi, man veica ķeizargrieziena operāciju. Un pēc ķeizara kategoriski nedrīkst būt bērni vismaz 2/3 gadus, jo rēta stiepjoties var iekaist vai iet pušu. Katrā ziņā tas ir dzīvībai bīstami. Tā pat ginekoloģe sakarā ar artrozi un kalcija deficītu noteica, ka vismaz 5/6 gadus nedrīkstu vispār domāt par bērniem. Un artroze jāārstē vismaz gadu dzerot noteiktas zāles, tad iespējams to uz laiku apturēt. Simfīzes traumai traumatologs piedāvā operāciju - kur ar dzelzs plāksni saskrūvē kopā iegurni, cik sapratu, tas padara dabīgas dzemdības turpmāk neiespējamas. Un arī vēderu neiesaka griezt pušu neskaitāmas reizes..

    Pēc visa piedzīvotā man protams prātā ir tikai viena doma - kontracepcija!! Bet es negribu atteikties tāpēc no Dieva. Godīgi sakot esmu mazliet izmisusi, jo nesaprotu ko darīt un kā rīkoties... Es patiešām mēģināju auglības atpazīšanu, bet nesanāca. Varbūt pārāk vieglprātīgi tam piegāju, bet domāju, ka jebkurš cilvēks, kam mājās ir vairāk par vienu bērnu sapratīs cik nereāli ir katru rītu vienā laikā, nepieceļoties no gultas izmērīt temperatūru, to pierakstīt un vēl dienas laikā veikt visādus citus novērojumus un manipulācijas un arī tās pierakstīt. Es staigāju pa māju ar nedēļu nemazgātiem matiem un atrast laiku dušai ir izaicinājums. Vīrs man brauc regulāri komandējumos uz 5 un vairāk dienām projām. Bez bērniem un mājas darbiem es vēl strādāju mājās ar vīra grāmatvedību. Esmu priecīga, par katru pagājušu dienu, jo ir ļoti grūti un mums nav arī omīšu vai opīšu, kas varētu mazliet atslogot.. Zinu, ka ir ģimenes ar vairāk bērniem, bet manā skatījumā arī visi cilvēki nav vienādi. Katram ir savi resursi un es apzinos un jūtu, ka es savējos jau esmu izsmēlusi.. Un man ir jābūt veselai arī priekš tiem trīs jau dzimušajiem bērniem, kuriem ir jāizaug un, kuriem vajadzēs veselu mammu..
    Šobrīd es nevaru atļauties riskēt vēlreiz ar auglības atpazīšanu, vai tiešām šādos gadījumos nav nekādi izņēmumi? Es neesmu pret auglību, man jau ir trīs bērni un veselība neļauj laist pasaulē vēl kādu.. vismaz šobrīd. Par nākotni nezinu, bet arī no garīgā un psiholoģiskā viedokļa es saprotu, ka neesmu gatava vēl kādam bērnam. Vai tiešām man ir jāturpina dzemdēt, ja tas ir dzīvībai bīstami?? Es vairs nespēju un doma par vēl kādu bērnu mani dzen depresijā. Nepārprotiet - es ļoti mīlu savu ģemeni un priecājos par katru bērniņu, bet es vairs nespēju ne fiziski ne garīgi... un kas man atliek... krist grēkā? Atteikties no Dieva, jo mans organisms nav bijis tik spēcīgs, lai visu laiku dzemdētu bērnus?

    Ļoti priecāšos, ja atbildēsiet.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. ir svarīgi atšķirt kontracepciju, kā medicīnisku līdzekli un kontraceptīvo domāšanau. Arī Auglības Atpazīšanas metode var kļūt par kontrecepciju, ja to lieto tādēļ, lai izvairītos no bērniem.

      Dzēst
    2. plašāku komentāru sniegšu tikai individuāli

      Dzēst
    3. Ļoti atvainojos, ka komentēju, bet, iesaku ar savām cikla kartēm aiziet un tās izanalizēt ar kādu AAM skolotāju. Pati personīgi gāju mācīties par auglības atpazīšanu laktācijas periodā un varu ieteikt Inesi Mekšu (protams, tas ir tikai kā piemērs). Viņa var palīdzēt saprast, kāpēc Jums tieši šī metode, ja vēlējāties pagaidām bērniņus atlikt un atpūsties, nestrādāja. Patiesībā AAM ir lielisks veids, kā iepazīt sevi un saprast sevi, varbūt kādu posmu vienkārši esat pārpratusi un tāpēc neizdevās. Saprotams, ka ar pilnu māju bērniem, nav laika sevi kā īpaši vērot, zīmēt grafikus utt. Vēl tāds palīgs tam ir AAM kalkulators lady komp (nepārprotiet, ši nebūt nav reklāma ), kas var būt labs palīgs un ir datorizēts un nav katru dienu jāzīmē grafiki, principā pats uzzīmē vai arī pēc tam, kad ir kāds brīdis laika, var pārzīmēt, jo saglabā Jūsu datus atmiņā. Altiek vienīgi izmērīt temp. un sevi pa dienu nedaudz pavērot un tikai to pierakstīt. Novēlu Jums izturību un tomēr gribu iedrošināt vēlreiz dot iespēju AMM metodei. pati esmu ceļa sākumā un sākotnēji tas tiešām nešķiet viegli, bet līdz šim ir sanācis sevi saprast un attiecīgi gimenes nākamo pieaugumu nedaudz atlikt. Visgrūtāk tomēr ir laktācijas periodā, kad sievietes hormoni reāli cīnās starp "mātišķo" un "sievišķo" un tad darbojas nedaudz citi likumi. Pa lielam uzskatu, ka bērnus radīt nav māksla (kaut gan, protams, katrs bērns ir mākslas darbs), bet māksla ir bērnus izaudzināt par labiem cilvēkiem. protams, ka katrs pāris pirms kāzām plus mīnus vienojas par bērnu skaitu, ko vēlētos un ko reāli varētu pavilkt (šeit nerunāju tikai par materiālo, bet tieši par to, cik manī , kā mammā ir resursu). Savu dēlu mīlu to the moon and back - mana vislielākā dāvana, bet ir dienas, kad liekas viss- vairs bērnu es nevaru - ir tik grūti, tas prasa tik daudz no manis!!! Bet, protams, sirds saka ko citu, jo man liekas, katrai mammai tomēr Dievs sirdī ieliek, cik bērnu mamma Tu varētu būt, un es jau ilgojos arī satikt visus savus bērniņus, tikai saprotu, ka visam savs laiks! Lai Jums viss izdodas, veselību, Dieva svētību un spēju saprast, kā pareizi rīkoties!!!

      Dzēst