Lasījums no Jēzus Kristus Evaņģēlija,
ko uzrakstījis svētais Jānis (Jņ 1, 1-18)
Iesākumā bija Vārds, un Vārds bija pie Dieva, un Dievs bija Vārds. Tas bija iesākumā pie Dieva. Viss ir radies caur Viņu, un bez Viņa nekas nav radies, kas vien ir radies. Viņā bija dzīvība, un dzīvība bija cilvēku gaisma, un gaisma spīd tumsībā, bet tumsība to nenomāca.
Bija Dieva sūtīts cilvēks, viņa vārds bija Jānis. Viņš nāca liecības dēļ, lai dotu liecību par gaismu un lai caur viņu visi ieticētu. Viņš nebija gaisma, bet nāca, lai liecinātu par Gaismu. Bija patiesā Gaisma, kas apgaismo ikvienu cilvēku, kad tā ienāk pasaulē.
Vārds bija pasaulē, un pasaule caur To ir radusies, bet pasaule Viņu nepazina. Viņš nāca pie savējiem, bet tie Viņu neuzņēma. Bet visiem, kas Viņu uzņēma, Viņš deva tiesības kļūt par Dieva bērniem, tiem, kas Viņa vārdā tic, kas ne no asinīm, ne no miesas iegribas, ne no vīra gribas, bet no Dieva ir dzimuši.
Un Vārds ir tapis miesa un dzīvojis starp mums, pilns žēlastības un patiesības; un mēs redzējām Viņa godību, Vienpiedzimušā godību, kas ir no Tēva.
Jānis liecina par Viņu un skaļi sauc, teikdams: “Viņš ir Tas, par kuru es sacīju: Tas, kurš nāks pēc manis, par mani ir augstāks, jo Viņš bija pirms manis.” No Viņa pilnības mēs visi esam saņēmuši žēlastību pēc žēlastības. Jo Likums tika dots caur Mozu, bet žēlastība un patiesība nāca caur Jēzu Kristu.
Dievu neviens nekad nav redzējis. Vienpiedzimušais Dēls, kas ir Tēva klēpī, pats to ir atklājis. Tie ir Svēto Rakstu vārdi.
(www.mieramtuvu.lv)
Lai ir slavēts Jēzus Kristus!
ko uzrakstījis svētais Jānis (Jņ 1, 1-18)
Iesākumā bija Vārds, un Vārds bija pie Dieva, un Dievs bija Vārds. Tas bija iesākumā pie Dieva. Viss ir radies caur Viņu, un bez Viņa nekas nav radies, kas vien ir radies. Viņā bija dzīvība, un dzīvība bija cilvēku gaisma, un gaisma spīd tumsībā, bet tumsība to nenomāca.
Bija Dieva sūtīts cilvēks, viņa vārds bija Jānis. Viņš nāca liecības dēļ, lai dotu liecību par gaismu un lai caur viņu visi ieticētu. Viņš nebija gaisma, bet nāca, lai liecinātu par Gaismu. Bija patiesā Gaisma, kas apgaismo ikvienu cilvēku, kad tā ienāk pasaulē.
Vārds bija pasaulē, un pasaule caur To ir radusies, bet pasaule Viņu nepazina. Viņš nāca pie savējiem, bet tie Viņu neuzņēma. Bet visiem, kas Viņu uzņēma, Viņš deva tiesības kļūt par Dieva bērniem, tiem, kas Viņa vārdā tic, kas ne no asinīm, ne no miesas iegribas, ne no vīra gribas, bet no Dieva ir dzimuši.
Un Vārds ir tapis miesa un dzīvojis starp mums, pilns žēlastības un patiesības; un mēs redzējām Viņa godību, Vienpiedzimušā godību, kas ir no Tēva.
Jānis liecina par Viņu un skaļi sauc, teikdams: “Viņš ir Tas, par kuru es sacīju: Tas, kurš nāks pēc manis, par mani ir augstāks, jo Viņš bija pirms manis.” No Viņa pilnības mēs visi esam saņēmuši žēlastību pēc žēlastības. Jo Likums tika dots caur Mozu, bet žēlastība un patiesība nāca caur Jēzu Kristu.
Dievu neviens nekad nav redzējis. Vienpiedzimušais Dēls, kas ir Tēva klēpī, pats to ir atklājis. Tie ir Svēto Rakstu vārdi.
(www.mieramtuvu.lv)
Lai ir slavēts Jēzus Kristus!
Dārgie Vatikāna radio klausītāji.
Šodienas evaņgelija lasījumā apustulis Jānis norāda uz saikni,
kāda pastāv starp Dievu Tēvu un Dieva Dēlu. Šī vienotība
netika pārrauta arī tad, kad Jēzus nāca šeit uz zemes un tapa
cilvēks. “Tumsība to nenomāca” un “Viņā bija un ir
dzīvība”, saka evaņģēlists. Šodien vēlos pārdomāt svētā
Jāņa evaņģēlija vārdus: “Vārds ir tapis miesa un dzīvojis
starp mums.” Par pamatu šim pārdomām izmantošu jauno pāvesta
Franciska pamudinājumu “Evangelii gaudium”.
Ko nozīmē tas, ka Dievs dzīvo savas
tautas vidū? Jau Vecajā Derībā Izraēļa tautas vidū atradās
Derības telts. Šī frāze “mājot mūsu vidū” burtiski
tulkojot nozīmē, ka Dievs uzceļ telti savas tautas vidū. Pāvests
uzsver, ka kristietības pamatā nav kāda ideja, bet satikšanās ar
Personu un tiekoties ar šo Personu mēs tiekam atbrīvoti no
koncentrēšanos uz sevi. Tas, ka Dievs mājo mūsu vidū, nozīmē,
ka mēs Viņu varam sastapt arī savos brāļos un māsās. Tieši
savstarpējā mīlestība, kāda valda Baznīcā pievelk cilvēkus.
Viss, kas tiek darīts mīlestībā, nesīs augļus. Romas impērijā
pagāni izbrīnā iesaucās: “Paskatieties kā viņi viens otru
mīl!” Baznīca izplatās nevis caur propogandu, pierunāšanu vai
citu pārliecināšanu, bet caur pievilcības spēku. Kristus
Persona, kas mājo ticīgajos pievelk citus cilvēkus. Tas ir
mīlestības pievilkšanas spēks.“Tas ir mans bauslis, lai jūs
viens otru mīlētu, kā es jūs mīlēju.” (Jņ 15,12) – saka
Jēzus. Un vēl: “No tā visi pazīs, ka jūs esat mani mācekļi,
ja jums būs mīlestība savā starpā.” (Jņ 13,35). Vārds,
Logoss, kas nāk mūsu vidū lauž mūsu iesīkstējušas shēmas,
priekšstatus par Dievu un vienam par otru. Baznīca - tā nav tikai
stīva organizācija vai cilvēcisks nodibinājums. Pāvests ļoti
pārdzīvo, kad redz Baznīcu bez garīgumu, Baznīcu, kura ir
pārvērtusies līdzīgi kā valsts iestāde. Viņš uzsver, ka
daudzi mūsdienās tik ļoti uztraucas par Baznīcas prestižu, bet
nevis par evaņģelizāciju. Baznīca paliek kā muzejs un
garīdznieki kļūst par menedžeriem un laicīgiem darboņiem.
Pāvests uz šīm problēmām atbild,
ka Baznīca ir misionāru mācekļu kopiena, kur katrs tās loceklis
ir svarīgs. Ir būtiski attīstīt šo kopienas garīgumu, lai visa
Baznīca kļūtu par iemiesotā Vārda mācekļu kopienu. Lai tas tā
varētu notikt, pāvests aicina visās draudzēs intensīvi lūgties
lūgšanu grupās, pavadīt laiku adorācijā un lasīt Bībeli,
Dieva Vārdu, savstarpēji daloties. Jo kopienas dzīves centrā
atrodas Euharistija un Dieva Vārds. Brālī un māsā ieraugām
iemiesošanās turpinājumu. Šie Jāna evaņģēlija prologa vārdi
nav tikai teorētisks apraksts par to, kāds ir Dievs. Dievu mēs
satiekam ikdienā savā brālī un māsā mūsu kopienās. Pāvests
aicina katru kristīto katoli atvērties Svētā Gara dāvanām un
apzināties, ka katrs no mums ir aicināts būt par līderi,
misionāru, kurš gatavo citus mācekļus, citus līderus. Mūsu
nepilnības un vājības nav sķērslis, lai ar Dieva mīlestības
spēku dalītos, liecinātu to, ko paši esam saņemuši. Lai
evaņģelizētu, nevajag iziet speciālas skolas, iegūt kādus
sertifikātus, u.t.t. Ja mīlam, tad gribam runāt par to, ko esam
saņemuši, gribam dalīties. Tieši šī atvērtība, dalīšanās,
evaņgelizācija pasaragās mūs katru no smagās individuālisma
slimības, kas diemžēl smagi skar arī Baznīcu un tās draudzes
kopienas. Lai jaundzimušais Bērns Jēzus aizskar mūsu sirdis un
lai arī pēc šiem Ziemassvētkiem mūsu sirds deg Dieva mīlestības
un žēlastības liesmās.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru