Meklējot ceļu uz Aglonu |
2
Pāvila vēst. 12, 7. Bet lai atklāsmju daudzums mani neizceltu, manā miesā ir
dots dzelonis, sātana eņģelis, kas mani pļaukā. Par kādu dzeloni, sātana eņģeli
Sv. Pāvils runā?
Ļoti grūti mūsdienās būtu rekonstruēt,
izmantojot tikai Svēto Rakstu tekstu, patieso šī apustuļa Pāvila izteikuma
nozīmi. Pie tam, jautājumā jūs nenorādījāt, kāda tieši tā ir apustuļa Pāvila
vēstule. Tomēr, ņemot vērā šī izteikuma „popularitāti”, nojaušu, ka tā ir 2
vēstule Korintiešiem. Bībeles komentāros ir norādīts, ka šis sv. apustuļa
Pāvila izteiciens ir jau sastopams jūdu tradīcijā, un parasti ar šādu frāzi
apzīmēja vai nu kādu psihisku vai fizisku kaiti, kas bija dēmona, jeb sātana
izraisīta. Tomēr šajā Rakstu vietā ir skaidri uzsvērts, ka tā ir kāda problēma
kas izraisa smagas ciešanas. Var būt, ka Pāvils šo problēmu saista ar
vajāšanām, ko regulāri pats piedzīvoja, jo 11 nodaļas 14-15 pantā ir norāde uz
sātanu, kā gaismas eņģeli un cilvēkiem, kas veic sātana darbus. Jebkurā gadījumā
šo viņa izteikumu var dažādi interpretēt.
Laulātiem
nevar būt bērnu- naturālā veidā. Bērnu adoptēt kategoriski atsakās: “Ja Dievs
nedeva, cita bērnu neņemsim. Tā ir mūsu brīvā izvēle.” Bet dakteris viņiem
pasaka, ka ar mākslīgo apaugļošanu iespēja ir. Tad kāpēc Baznīca mākslīgo
apaugļošanu (no pašu miesām) neatbalsta- smags grēks?
Par šo tēmu jau esmu izteicies: http://www.katedrale.lv/index.php?id=16557
Kāpēc
sterilizācija ir grēks? Ja ģimenei ir daudz bērnu, un vairāk nevēlas. Tad kāpēc
pāris nevar izvēlēties, viņiem taču ir brīvā griba un izvēles brīvība?
Sterilizācija, kā pretapaugļošanās
līdzeklis ir nepieļaujama, jo izslēdz dzīvības dāvāšanu. Nevēlos atkārtot to,
ko Katoliskās Baznīcas Katehisms jau ir precīzi pateicis, runājot par 6 bausli.
http://www.catholic.lv/katehisms/d3s2n2.html#a6
Rakstīts,
ka ciešanas var upurēt Dievam par godu. Bet vai tās var upurēt, kad cilvēks ir
nāvīgā grēka stāvoklī?
Kad cilvēks atrodas nāvīga grēka
stāvoklī, tad viņa garīgā izaugsme apstājas un viņš nevar saņemt svētdarošo
žēlastību, tomēr arī tad visas ciešanas un grūtības viņš var upurēt Dievam,
kaut vai lai atgrieztos caur grēksūdzes sakramentu. Pat ja mēs, balstoties uz
morālteoloģiju, izdalām šīs grēka un tikumu pakāpes, tomēr jāatceras, ka Dievs
nav „grāmatvedis”, un jebkura garīga aktivitāte, vienalga kādā stāvoklī mēs
nebūtu, Dievam ir patīkama un no mūsu puses nepieciešama.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru