Vispirms Jāņa 3, 22:
"Pēc tam Jēzus un Viņa mācekļi nogāja Jūdejas zemē. Tur Viņš ar tiem kādu laiku uzkavējās un kristīja."
Un tad seko Jāņa 4, 2:
"...lai gan Jēzus pats nekristīja, bet Viņa mācekļi."
Paliek jautājums - Jēzus kristīja vai nekristīja?
Grieķu tekstā abās vietās tiek lietots vārds baptizein, tas nozīmē, ka abās vietās ir vārds kristīja. Jāsaka, ka pirms Jēzus Kristus krusta nāves un augšāmcelšanās tā bija tikai grēku nožēlas zīme un aicinājums atgriezties. Kristības sakraments tā mūsdienu nozīmē tika dots tikai pēc Jēzus nāves un augšāmcelšanās. Bībeles komentātori skaidru atbildi šai mīklai nedod. Viens no nopietnākiem komentatoriem piebilst, ka visdrīzāk jāuzskata, ka Jēzus pats nekristīja, bet viņa mācekļi gan to darīja, dodot Jāņa Kristītāja grēku nožēlas kristību. Gaidu jūsu komentārus!
Jēzus taču nodarbojās ar mācīšanu. Mācot otru cilvēku, skolotājs ir atbildīgs it kā viņš darītu pats. Piemēram, autoskolā instruktors ir atbildīgs, ja notiek avārija, kaut arī pie stūres sēdējis apmācāmais. Tātad - kurš brauca ar mašīnu un izraisīja avāriju?
AtbildētDzēstJa skolāni klasē raksta kontroldarbu, es kā skolotājs varu teikt, ka mēs rakstām kontroldarbu, lai gan es pats faktiski nerakstu.
Tā arī, manuprāt, Jēzus kopā ar mācekļiem kristīja, t.i. stāstīja viņiem, kā to darīt, bet viņi izpildīja, lai gan Viņš pats kristīšanas darbības neveica.
Drošivien macekļi kristija Jezus spēka, līdzarto nebija nepieciešama Jēzus fiziska piedalīsanas šaja procesa!
AtbildētDzēstDrošivien mācekļi kristija Jēzus Kristus speka, līdz ar to Jezum nevajadzēja fiziski piedalīties procesā! Kaut gan galveno darbu Izdarija Jēzus
AtbildētDzēstViens komentārs no Facebook: The New Jerome Biblical Commentary uzskata Jņ 4, 2 par Jņ 3, 22 atstātā iespaida korekciju. Jēzum nebija vajadzības imitēt Jāni Kristītāju. Viņš sūtīja mācekļus kristīt, un viņi to darīja.
AtbildētDzēst