otrdiena, 2015. gada 13. janvāris

Interesanta sarakste Twiterī :)







Pievienoju arī akadēmiķa Jāņa Stradiņa teikto 2014.gada 27.aprīlī Latvijas Nacionālās bibliotēkas (LNB) jaunajā ēkā, pasākumā "Latvijas identitātes krustpunktā":

"J. Stradiņš atzina, ka 13. gadsimtā kristianizācija bija varmācīga iekarošana, bet Jānis Pāvils II bija pirmais pāvests, kas katoļu Baznīcas vārdā atvainojās par 13. gadsimtā kristianizācijas gaitā nodarīto pārestību. Tai pat laikā tie bija arī jaunas kristīgas eiropeiskas identitātes veidošanās pamati pagānu zemēs: „Un mums šodien jārod jauns izlīgums - varmācībai līdzi nāca jauna ticība, ētika, izglītība un tehnoloģijas - viss tas, ko mēs dēvējam par Eiropas kultūru." Tāpēc, viņaprāt, mums jākļūst tolerantākiem gan pret krustnešiem, gan pret vāciešiem, atzīstot viņu izšķirīgo devumu Latviešu kultūras attīstībā." (www.katolis.lv)

1 komentārs:

  1. Inku un acteku idealizētājiem un romantizētājiem nav ne mazākās jausmas, kādi šie indiāņi patiesībā bija. Iesvētot acteku galveno templi 1487. gadā "pēc vispieticīgākajām aplēsēm četrās dienās Saules dievam Tenohtitlanam tika upurēti 20 tūkstoši cilvēku" (Krikerbergs, "Senās Amerikas reliģijas", Štutgarte 1961.). Šāda upurēšana notika, jo indiāņi uzskatīja, ka Saules dievs barojas no cilvēku sirdīm.
    Es, protams, netaisos attaisnot spāņu sastrādātās nelietības, tomēr daudz kas indiāņu "civilizācijā" bija tāds, kas daļēji izskaidro eiropiešu skarbo attieksmi pret Amerikas pamatiedzīvotājiem.

    AtbildētDzēst