Tās nedaudz citādāk izsaka
pashālo noslēpumu. Tās arī pieder pie Baznīcas agrīnā mantojuma un slavē Jēzu,
kā Dieva pagodināto Kungu, tieši caur Augšāmcelšanos. Viena no slavenākām
himnām ir apustuļa Pāvila vēstulē Filipiešiem: „[Jēzus Kristus],kas, Dieva
veidā būdams, neuzskatīja par laupījumu līdzināties Dievam. Bet Viņš atteicās
no sevis, pieņemdams kalpa veidu. Kļūdams cilvēkiem līdzīgs, Viņš ārīgi
izskatījās kā cilvēks. Viņš pazemojās, kļūdams paklausīgs līdz nāvei, līdz pat
krusta nāvei. Tāpēc arī Dievs Viņu paaugstinājis un devis Viņam vārdu pār
visiem vārdiem, lai Jēzus vārdā ceļos kristu visi, kas debesīs, virs zemes un
pazemē, un lai katra mēle apliecinātu, ka Kungs Jēzus Kristus ir Dieva Tēva
godībā.” (Flp 2,6-11)
Šeit ir atrodami Jēzus divu
veidu „stāvokļu” apraksti – pazemošanās un paaugstināšanās. Tas ir izteikts ar
diviem grieķu valodas vārdiem, kuri apzīmē verdzības un kunga stāvokli, starp
krusta un dievišķības stāvokli. Tajā ir ietverta arī patiesība, ka Jēzus, jau pirms
Iemiesošanās ir Dievs, ka Viņam ir dievišķa daba. Iemiesošanās brīdī Viņš savā
veidā atteicās no savas dievišķības izmantošanas un jau kā cilvēks nav
„līdzvērtīģs” Dievam. Viņš atzina Dieva Tēva pārākumu, pieņēma pazemīgā un
paklausīgā kalpa stāvokli, kas nozīmē, ka pieņēma ne tikai cilvēka dabu, bet
arī ciešanas un Kunga Kalpa misiju. Krusta nāve bija visaugstākā Jahves kalpa kenoze (pazemināšanās, iztukšošanās).
Caur nāvi un augšāmcelšanos Jēzus īstenoja atpestīšanu.
Vēl ir šāda himna: „Tas
[Kristus] ir parādījies miesīgi, apliecināts garā, eņģeļi to skatījuši, tautām
tas sludināts, pasaulē ticēts, godībā uzņemts.” (1 Tim 3,16) Tā ir visagrīnākā
himna par Kristus intronizāciju.
Himnas un ticības formulas
izteica faktu, ka Dievs viņu uzcēla no mirušajiem un proklamēja Jēzus godības
slavu.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru