piektdiena, 2017. gada 17. marts

Ko katehisms saka par eitanāziju?

Cilvēki, kuru dzīvības norises ir traucētas vai novājinātas, prasa īpašu ievērību. Slimniekiem, kā arī invalīdiem, kuriem ir garīgi vai fiziski traucējumi, jāsniedz atbalsts, lai viņi varētu dzīvot, cik vien iespējams, normālu dzīvi.

Tiešā eitanāzija, lai kāda būtu tās motivācija vai līdzekļi, nozīmē darīt galu invalīda, kam ir garīgi vai fiziski traucējumi, slimnieka vai mirstoša cilvēka dzīvībai. Tā ir morāliski nepieņemama.

Tādējādi darbība vai bezdarbība, kas pati par sevi vai nodoma dēļ izraisa nāvi, lai novērstu sāpes, ir slepkavība, kas vērsta pret cilvēka personas un Dieva, viņa Radītāja, cieņu. Maldīgs spriedums, kādu var pieņemt aiz nezināšanas ( bona fide ), nemaina šīs nonāvēšanas dabu, tā vienmēr ir nepieļaujama un noraidāma.

Smagu, bīstamu, ārkārtēju vai sagaidāmajam rezultātam neatbilstošu medicīnisku procedūru pārtraukšana var būt likumīga. Tā ir atteikšanās no "terapeitiskās forsēšanas". Šādā veidā nevēlas kādu nonāvēt; tā ir samierināšanās ar nespēju nāvi novērst. Lēmums par to ir jāpieņem slimniekam pašam, ja viņš ir kompetents un spējīgs to izdarīt, ja ne, tad tiem, kam uz to ir likumīgas tiesības, vienmēr ievērojot saprātīgu slimnieka gribu un viņa likumīgās intereses.

Pat ja tiek uzskatīts, ka sagaidāma tūlītēja nāve, slimnieka kārtējais ārstniecības kurss likumīgi nav pārtraucams. Nomierinošu medikamentu lietošana, lai atvieglotu mirstošā ciešanas, pat ja pastāv risks saīsināt viņa dzīvi, var būt morāliski savienojama ar cilvēka cieņu, ja nāve nav gribēta ne kā mērķis, ne līdzeklis, bet vienīgi ir paredzama un tiek paciesta kā nenovēršama. Slimības seku mazināšana ir izcila nesavtīgas mīlestības forma. Šī iemesla dēļ tā ir atbalstāma.

KBK 2276-2279 (http://www.rarzi.lv/ejietunmaciet/Katehisms_/d3s2n2.html#a5)

4 komentāri:

  1. Paldies par informāciju! Jautājums? Cilvēku atbidība naudas ziedotājiem,kas atbalstīja eitanāziju!

    AtbildētDzēst
  2. Paldies par informāciju! Jautājums? Atbildība par ziedojumiem atbalstot eitanāziju!

    AtbildētDzēst
  3. Jums pašam savas domas arī ir vai tikai vadieties no katehisma?

    AtbildētDzēst
  4. Varbūt Baznīcas oficiālie pārstāvji varētu sākt saprast, ka t. s. "dialogs" ar nāves civilizāciju ir bezjēdzīgs un kontraproduktīvs. DIEVS Paradīzē neielaidās diskusijā ar Čūsku!
    Vai tiešām šobrīd, kad mums milzīgā ātrumā tuvojas elles cunami (eitanāzija, genderisms, mazu bērnu seskualizācija, džihādisms utt.), lielākā cilvēces nelaime ir Grenlandes ledāju kušana un lielākā Baznīcas iekšējā problēma - "farizeji, kas nabaga grēciniekiem met ar morāles klintsakmeņiem"???

    AtbildētDzēst