Tāpēc:
a)
daudz plašāk jālieto
Gavēņa laika liturģijai atbilstošie Kristības sakramenta elementi un, ja tas
tiek uzskatīts par labu esam, no senās tradīcijas jāizvēlas citi;
b)
tas pats sakāms par
gandarīšanas elementiem. Ja runa ir par katehēzi, tad svarīgi, lai ticīgajos
rastos ne tikai izpratne par grēka sabiedriskajām sekām, bet arī par
gandarīšanas būtību, – grēks tiek ienīsts, jo tas ir pret Dievu vērsts
apvainojums. Nav jāaizmirst Baznīcas nozīme gandarīšanas darbībā un ļaudis
jāmudina aizlūgt par grēciniekiem.
Sacrosanctum Concilium, 110. Gavēņa
laika gandarīšanai nav jābūt tikai iekšējai un individuālai, bet arī ārējai un
sabiedriskai. Autoritātēm, kas minētas 22. pantā [Apustuliskais Krēsls vai bīskaps], ir jāiedrošina un jāiesaka gandarīšanas
prakse, ņemot vērā mūsu laikmeta un dažādu reģionu iespējas, kā arī ticīgo
apstākļus.
Tomēr dievbijīgi
jāsaglabā pashālais gavēnis, kas visur jāievēro Kunga ciešanu un nāves piektdienā un, ja iespējams, jāpaildzina
līdz Lielajai sestdienai, tā lai ar paceltu un atbrīvotu sirdi varētu iemantot
augšāmcelšanās svētdienas prieku.
Sacrosanctum Concilium, 35. 4) Jāsekmē Dieva Vārda liturģijas
svinēšana lielāku svētku vigīlijās, atsevišķās Adventa un Lielā gavēņa dienās,
svētdienās un svētku dienās, turklāt jo īpaši vietās, kur trūkst priestera;
šādā gadījumā svinības jāvada diakonam vai citai bīskapa deleģētai personai.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru