Vecā un Jaunā Derība - pravietojumu piepildīšanās Kristū (1.daļa)

Psalms 2,7 "Es darīšu zināmu Dieva spriedumu. Viņš uz mani sacīja: "Mans Dēls tu esi, Es šodien tevi esmu dzemdinājis."

Lūkas ev. 1 nodaļa "Tas būs liels, un Viņu sauks par Visuaugstākā Dēlu, un Dievs Tas Kungs Tam dos Viņa tēva Dāvida troni, [...] Tad eņģelis atbildēja un uz to sacīja: "Svētais Gars nāks pār tevi, un Visuaugstākā spēks tevi apēnos, tāpēc Tas, kas no tevis dzims, būs svēts un taps saukts Dieva Dēls. (Lk 1,32. 35)

Bloga jaunumi

Lai ir slavēts Jēzus Kristus!
Dārgie draugi. Rītdien sākšu apmeklēt lekcijas Universitātē. Apskatījos sarakstu, tēmas ir ļoti interesantas, īpaši piesaistīja Baznīcas Tēvu darbu detalizēts apskats. Līdz ar visu jauno situāciju nav tik daudz laika, lai rakstītu blogā, tomēr lūgšanas laikā saņēmu no Dieva tādu iedvesmu, uzsākt divas jaunas rubrikas manā blogā. Pirmā būs Vecās un Jaunās Derības saiknes padziļināšana. Daudzi no mums regulāri lasa Jauno Derību, bet uz Veco Derību skatās ar zinamām aizdomām un neizpratni. Tādēļ pirmais ko mēs darīsim - mēgināsim apskatīties, kā Vecajā Derībā izteiktie pravietojumi piepildās Jaunajā Derībā. Un otra lieta - blogā ik nedēļu būs Katoliskās Baznīcas Katehisma studijas mp3 formātā. Sapratu, ka kamēr esmu studijās, man ir mazliet vairāk laika, lai veltītu katehētiskajam darbam. Nu tad to arī centīšos darīt. 

Vispārējās un kalpojošās priesterības sadursme pēckoncila laikā

Priesterība – visiem vai izredzētajiem?

Kā pārsteigums visiem ir vēsts, ka šogad Polijā ir dubultojies kandidātu skaits, kas ir iestājušies Garīgajos Semināros un vēlas kļūt par priesteriem, ņemot vērā, ka daudzus gadus tendence bija negatīva. Arī Rīgas Garīgajā Seminārā šogad ir uzņemti 4 audzēkņi (pagājušo gadu tikai 2). Tādēļ ir vērts aplūkot atšķirību starp kalpojošo, jeb hierarhisko un vispārējo priesterību, īpaši izceļot spriedzi, kāda valda to abu starpā. Šī spriedze vairāk ir raksturīga Rietumu sabiedrībai, nevis austrumeiropas valstīm. Tomēr ir vērts aplūkot problēmu sakni, lai izvairītos no maldiem nākotnē.

Tūlīt pat pēc Vatikāna II koncila, kad Baznīcā tika gaidīts „garīgais pavasaris”, iestājās vislielākā garīdzniecības identitātes krīze kopš protestantisma laikiem. 20 gadsimta 60 un 70-jos gados priesterību atstāja ap 46 tūkstoši priesteru (šādu datus min Georgs Veigels (George Weigel)). Garīgie Semināri kļuva tukši, daudzi no tiem tika slēgti. Tomēr no otras puses laju iesaistīšanās draudzēs kļuva aktīvāka, dažviet pārņemot daudzas priesterībai rezervētās funkcijas. Sajukums teoloģijā un praksē daudzviet valda līdz pat šodienai. Ir situācijas, kad prāvests apkalpo vairākas draudzes un tajās draudzēs, kur viņš nav pastāvīgi, Dieva Vārda liturģiju novada pastāvīgais diakons. Bet tad viss izkārtojas tā, ka prāvests kādu svētdienu var atbraukt uz draudzi un Dieva Vārda liturģijas vietā nosvinēt svēto Misi. Kad viņš to paziņoja diakonam, tas atbildēja: „Kādēļ vajag Misi? Mēs paši tiksim galā.”

Pa svētā Bruno pēdām...

Vēl pirms doties uz Ļubļinu, pēc kustības "Laulāto tikšanās" kongresa nolēmu apmeklēt divus klosterus, netālu no Gdaņskas. Viens no tiem ir mums daudziem zināmais "Betlēmes" māsu klosteris, kuru pazīstam Lietuvā, Paparčai klosterī. Sīkāk par to šeit nerakstīšu, jo par to esmu rakstījis jau agrāk. Bija patīkami visas tās pašas lūgšanas dzirdēt poļu valodā un saprast, jo lietuviešu valodā tās saprast bija grūtāk. Māsas atrodas Graboviec ciematā.

 
Skatīt Monastyr Sióstr Betlejem od Wniebowzięcia NMP

Lūk, dažas fotogrāfijas:

Rudens pankūku balle


LTV1 "Vertikāle" par bīskapu Boļeslavu Sloskānu