Dārgā "interneta" kopiena. Lūdzu jūsu aizlūgšanas manas sesijas laikā. Eksāmenu laiki pēc Latvijas laika:
Otrdien, 3.jūnijā plkst. 9.30
Trešdien, 4.jūnijā plkst. 10.00
Ceturtdien, 5.jūnijā plkst. 19.20
Pirmdien, 9.jūnijā plkst. 10.00 um 13.30. Paldies jums visiem. Lūgšos arī par jums visiem.
Kristū - pr. Ilmārs
Sprediķis Lieldienu VII svētdienai (speciāli Vatikāna radio)
Kristus ir Augšāmcēlies un
uzkāpis debesīs!
Dārgie Vatikāna radio klausītaji. Esam pavadījuši jau vairāk
kā 40 dienas kopš Lieldienām un šajā svētdienā esam starp Jēzus debeskāpšanas
svētkiem un Vasarsvētkiem – svētā Gara nosūtīšanas svētkiem. Šodienas evaņģēlija
lasījumā Jēzus lūdzas Pēdējo vakariņu telpā un lūdzas par saviem mācekļiem.
Šajā lūgšanā ir nojaušama tā spriedze, kas līdz ar Jēzus atnākšanu ir tikusi
atrisināta, kaut tomēr galējs piepildījums šeit uz zemes tiks sasniegts tikai
pasaules beigās. Tā ir spriedze starp dievišķo un cilvēcisko. Mēs zinām, ka
pirms Dievs tapa cilvēks, respektīvi iemiesojās, Viņš pasaules tautām bija vai
nu pilnīgā neizprotams un tāls, kā piemēram pagāniem un grieķu filozofiem, kuri
tikai daļēji nojauta kāds varētu būt Dievs. Vai arī kā jūdiem, kuriem Viņš bija
atklājies, tomēr ne visā pilnībā. Dievam kļūstot par cilvēku, Jēzus Kristus
Personā, notika noslēpumaina, bet reāla dievišķības un cilvēcības satikšanās,
kura no vienas puses ir reāli notikusi, tomēr no otras puses mums visiem paliek
kā liels noslēpums. Jo, pat ja pirmo gadsimtu konsilos tika skaidri nodefinēta
Jēzus dievišķība un cilvēcība, tomēr visos kristietības gadsimtos, gan Baznīcā,
gan sabiedrībā bija un ir redzama spriedze šajā jautājumā. Vai Dievu var attēlot
ikonās, svētbildēs? Kam ir prioritāte – Dieva
žēlastībai vai cilvēka darbiem? Vai pietiek tikai ar žēlastību un cik
tālu cilvēks var iesaistīties ar savu cilvēcisko atbildi? Vai pasaule un viss
dabiskais ir ļauns, vai Dievu varam sastapt arī cilvēciskumā?
Katoliskā Baznīca vienmēr ir
gājusi šo vidusceļu, jo tā ir Kristus Miesa un atspoguļo sevī Jēzu Kristu, kurā
satikās dievišķais un cilvēciskais. Sākoties reformācijai, viss cilvēciskais
tika nosodīts un tika uzskatīts, ka cilvēciskais ir konkurents garīgajam,
dievišķajam. Sākās pārmetumi Baznīcai, ka viņa speciāli savus svētkus ielika
pagānu tautu saulgriežu svinībās, ka piesavinājās daudz ko no Romas pagānu
kultiem un filozofijas, ka tai ir pārāk grezni un cilvēciski rituāli, tika
atmesta Tradīcija, u.t.t. Tomēr Katoliskā Baznīca nebaidās no cilvēciskuma, jo
Dievs kļuva cilvēks. Pati Baznīca, kas ir Kristus Miesa, neredzamās žēlastības
dod zem redzamām zīmēm. Mūsdienu teologi pašu Baznīcu nosauca par „Sakramentu”
un daži pat gāja vēl tālāk, uzskatot, ka arī visa pasaule, radība, kultūras ir
kā redzama zīme, neredzamajai Dieva darbībai.
Katoliskās Baznīcas katehisma studijas - 35.nodarbība (priesterības sakraments)
Sākam 2 sadaļu - sakramentālā norise
Katru nedēļu būs pieejams viens audio fails, kurā varēs noklausīties vienas katehisma nodaļas skaidrojumu. Lai to saprastu, ir nepieciešams sekot līdzi katehisma tekstam. To var darīt interneta vietnē www.katolis.lv/katehisms. Ja ir kādi jautājumi vai ierosinājumi, lūdzu rakstiet. priesteris.ilmars@gmail.com Klausīties vislabāk ar google hrome pārlūkprogrammu.
Visi ieraksti vienkopus atrodami http://kateheze.blogspot.com/
http://failiem.lv/down.php?i=mnjnfkn&n=katehisms-35.MP3
Katru nedēļu būs pieejams viens audio fails, kurā varēs noklausīties vienas katehisma nodaļas skaidrojumu. Lai to saprastu, ir nepieciešams sekot līdzi katehisma tekstam. To var darīt interneta vietnē www.katolis.lv/katehisms. Ja ir kādi jautājumi vai ierosinājumi, lūdzu rakstiet. priesteris.ilmars@gmail.com Klausīties vislabāk ar google hrome pārlūkprogrammu.
Visi ieraksti vienkopus atrodami http://kateheze.blogspot.com/
http://failiem.lv/down.php?i=mnjnfkn&n=katehisms-35.MP3
Par priesteriem tiks iesvētīti pieci diakoni
Jūnija sākumā Rīgas Svētā Jēkaba katedrālē un Rēzeknes Jēzus Sirds katedrālē par priesteriem tiks iesvētīti pieci diakoni.
Svētdien, 1. jūnijā, plkst. 12 Svētās Mises laikā Rēzeknes Jēzus Sirds katedrālē par priesteriem tiks iesvētīti diakoni Vitālijs Fiļipenoks un Rodions Doļa, bet par diakonu Rīgas Garīgā semināra students Juris Skutels. Jauniesvētītie priesteri svinēs primīcijas Svētās Mises dzimtajās draudzēs. Priesteris V. Fiļipenoks 14. jūnijā plkst. 13 Svēto Misi svinēs Pasienes Svētā Dominika baznīcā, bet priesteris R. Doļa - 15. jūnijā plkst. 12 Rēzeknes Jēzus Sirds katedrālē.
Savukārt sestdien, 7. jūnijā, par priesteriem tiks iesvētīti diakoni Pēteris Skudra, Kārlis Miķelsons un Aivars Līcis. Svētā Mise Rīgas Svētā Jēkaba katedrālē notiks plkst. 11.
Jauniesvētītais priesteris P. Skudra primīcijas Svēto Misi 21. jūnijā plkst. 18 svinēs Rīgas Vissvētākās Trīsvienības draudzē, priesteru A. Līča un K. Miķelsona primīcijas Svētās Mises notiks svētdien, 8. jūnijā, Rīgas Sāpju Dievmātes baznīcā attiecīgi plkst. 10.30 un plkst. 12.
Pēc primīcijas Svētās Mises jauniesvētītais priesteris dod īpašu svētību garīdzniekiem, klosterļaudīm, saviem vecākiem, kā arī visiem ticīgajiem.
LRKB IC, pārpublicēts no www.katolis.lv
Veloizbrauciens!
Ir ideja braukt ar velosipēdiem. Nekad neesmu bijis Apē, Gaujienā un Kornetos.
Ideja realizētos tā:
1. Kaut kā ar velosipēdu nokļūt Alūksnē, līdzi ņemot telti un guļammaisu
2. Palikt pa nakti Alūksnē no 15 uz 16.jūniju
3. Izbrauciens uz Kornetiem un nakšņošana Kornetu apkārtnē 16.jūnijā
4. Atgriešanās Alūksnē 17.jūnijā.
Ideja realizētos tā:
1. Kaut kā ar velosipēdu nokļūt Alūksnē, līdzi ņemot telti un guļammaisu
2. Palikt pa nakti Alūksnē no 15 uz 16.jūniju
3. Izbrauciens uz Kornetiem un nakšņošana Kornetu apkārtnē 16.jūnijā
4. Atgriešanās Alūksnē 17.jūnijā.
Tikai uz "Vīkendu"!
Jāzeps no Arimatejas Pilātam: "Lūdzu dod man Jēzus miesas, lai es tās varu apbedīt manā kapā!"Pilāts: "Tev nav žēl atdot savu kapu?"Jāzeps no Arimatejas: "Bet tas tikai uz "Vīkendu!" :)
Tulkots no FaceBog
Katoliskās Baznīcas katehisma studijas - 34.nodarbība (Slimnieku sakraments)
Sākam 2 sadaļu - sakramentālā norise
Katru nedēļu būs pieejams viens audio fails, kurā varēs noklausīties vienas katehisma nodaļas skaidrojumu. Lai to saprastu, ir nepieciešams sekot līdzi katehisma tekstam. To var darīt interneta vietnē www.katolis.lv/katehisms. Ja ir kādi jautājumi vai ierosinājumi, lūdzu rakstiet. priesteris.ilmars@gmail.com Klausīties vislabāk ar google hrome pārlūkprogrammu.
Visi ieraksti vienkopus atrodami http://kateheze.blogspot.com/
http://failiem.lv/down.php?i=ymbutoq&n=katehisms-34.MP3
Katru nedēļu būs pieejams viens audio fails, kurā varēs noklausīties vienas katehisma nodaļas skaidrojumu. Lai to saprastu, ir nepieciešams sekot līdzi katehisma tekstam. To var darīt interneta vietnē www.katolis.lv/katehisms. Ja ir kādi jautājumi vai ierosinājumi, lūdzu rakstiet. priesteris.ilmars@gmail.com Klausīties vislabāk ar google hrome pārlūkprogrammu.
Visi ieraksti vienkopus atrodami http://kateheze.blogspot.com/
http://failiem.lv/down.php?i=ymbutoq&n=katehisms-34.MP3
To dariet Manai piemiņai!
Šodien izlasīju 105 psalmu un atausa atmiņā svarīga teoloģiska patiesība. Daudzi cilvēki man jautāja, kādēļ Baznīca, liturģiskā gada laikā atkārto vienu un to pašu - Ziemasvētkos, Lieldienās, u.t.t. atkārtojas vieni un tie paši lasījumi, svētki nemainās. Kādēļ tas tā? Atbildi jāmeklē jau jūdaismā, īpaši jūdu Pashas, jeb Lieldienu svinībās. Pēc tam, kad Dievs izveda savu tautu no Ēģiptes (skatīt II Mozus grāmatas sākumu), Viņš vēlējās, lai tauta, gadu simtu laikā neaizmirstu to, ko Dievs ir darījis savā tautā. Mēs zinam, cik mums pašiem ir īsa atmiņa. Tādēļ katru gadu, Lieldienu, jeb Pashas svinībās, izmantojot dažādus simbolus un tēlus, kā piemēram jērs, neraudzēta maize, Izraēls ATCERĀS senos notikumus. Bet šī atcere nav vis tikai kā vēstures stunda. Caur šo ATCERĒŠANOS Dievs kļūst klātesošs, šie notikumi tiek AKTUALIZĒTI. Jo Dievs ir pāri laikam un telpai. Liturģijā notikumi tiek AKTUALIZĒTI, tas nozīmē - padarīti klātesoši.
Jaunajā Derībā, Jēzus, pirms savām ciešanām, nāves un Augšāmcelšanās arī ar saviem mācekļiem ATCERĀS. Atcerās gan senos, VD notikumus, bet vienlaicīgi dod šiem notikumiem jaunu jēgu. Lielajā Ceturtdienā Viņš, Jēzus, caur simboliem, zīmēm iedibina Euharistiju, Svēto Misi, kas līdz pat pasaules beigām kļ us par Viņa Pashas - nāves un augsamcelšanās PIEMIŅU, AKTUALIZĀCIJU. Tādēļ, tad kad mēs svinām liturģiju, mēs ATCERAMIES šos senos notikumus, bet caur šo ATCERĒŠANOS, PIEMIŅU, šie senie notikumi kļūst aktuāli, dzīvi un mēs tajos reāli varam būt klātesoši. Pēc konsekrācijas priesteris, kurš tanī brīdī ir "alter Christus!" (Otrs Kristus) saka: "Lūk ticības Noslēpums!"
Mājasdarbs: izlasīt 105 psalmu un arī Vēstules Ebrejiem 11 un 12 nodaļu, kur vēstules autors sasaista Vecās Derības ticības cilvēkus ar Jēzu - Mūžīgo un Augsto Priesteri, kurš ir piepildījis visu šo VD cilvēku ticības ilgas.
Jaunajā Derībā, Jēzus, pirms savām ciešanām, nāves un Augšāmcelšanās arī ar saviem mācekļiem ATCERĀS. Atcerās gan senos, VD notikumus, bet vienlaicīgi dod šiem notikumiem jaunu jēgu. Lielajā Ceturtdienā Viņš, Jēzus, caur simboliem, zīmēm iedibina Euharistiju, Svēto Misi, kas līdz pat pasaules beigām kļ us par Viņa Pashas - nāves un augsamcelšanās PIEMIŅU, AKTUALIZĀCIJU. Tādēļ, tad kad mēs svinām liturģiju, mēs ATCERAMIES šos senos notikumus, bet caur šo ATCERĒŠANOS, PIEMIŅU, šie senie notikumi kļūst aktuāli, dzīvi un mēs tajos reāli varam būt klātesoši. Pēc konsekrācijas priesteris, kurš tanī brīdī ir "alter Christus!" (Otrs Kristus) saka: "Lūk ticības Noslēpums!"
Mājasdarbs: izlasīt 105 psalmu un arī Vēstules Ebrejiem 11 un 12 nodaļu, kur vēstules autors sasaista Vecās Derības ticības cilvēkus ar Jēzu - Mūžīgo un Augsto Priesteri, kurš ir piepildījis visu šo VD cilvēku ticības ilgas.
Abonēt:
Ziņas (Atom)