Breviārs svētceļniekiem uz Aglonu, 8-10.augusts (privātai lietošanai)

II NEDĒĻAS CETURTDIENA, 8.augusts, svētais Dominiks

Laudes


Ant. Inv. Ant. Slavēsim Kristu, augsto Priesteri.

Himna
Lūk, gaismas lode ceļas,
nakts melnā projām bēg;
šai naktī sirdi spiedis
ir tumsas šausmu rēgs.

Nāk jauna, spoža diena
un gaisma sirdi skar –
no ļaunā pasargāta,
tā augšup tiekties var.
Lai labo steidzas uzņemt
acs, lūpas, rokas, sirds.
Kungs, vadi mūsu soļus,
kur Tava gaisma mirdz!

Mūs vienmēr modri vēro
Tavs gaišais acu skats,
no rīta līdz pat naktij
mūs labam māci Pats.

Mēs lūdzam Tevi šorīt:
uz lūgšanām mūs sauc,
lai nomodā mēs būtu,
lai sirds pie Tevis trauc.

Dievs, Tev un Tavam Dēlam
lai pateicība, gods,
un arī Svētam Garam,
kas mums no Tevis dots! Amen.

"Talantīgais" abortu veicējs

Sociālisma laikā Stojans Adaševičs kļuva plaši pazīstams visā Dienvidslāvijā kā viens no labākajiem speciālistiem abortu veikšanā. Pēc ārsta teiktā, savas medicīniskās karjeras laikā viņš ir veicis gandrīz 62 000 abortu. Kā talantīgs speciālists viņš ir piedalījies arī ārpusķermeņa apaugļošanas veikšanā (apaugļošana „in vitro”). Taču Dieva žēlastība dara brīnumus: 1980. gadu beigās S. Adaševičs piedzīvoja atgriešanos un kļuva par pareizticīgo kristieti. Kopš tā laikā slavenais ginekologs nes pasaulē dzīvības vēsti, aizstāvot nedzimušo bērnu tiesības un stāstot cilvēkiem patiesību par to, kas ir aborts un mākslīgā apaugļošana.

„Mākslīgā apaugļošana – cik tas ir labi! Tas taču ļauj palīdzēt tik daudzām sievietēm, kuras nav spējīgas ieņemt dabiskā veidā! Taču tā tas izskatās no ārpuses. Esmu to darījis un zinu, kā izskatās otrā puse,” norāda ginekologs. S. Adaševičs apstiprina vairāku ārstu un pētnieku atziņas, ka „in vitro” apaugļošanas procesā iet bojā vai tiek iznīcināts milzīgs skaits „nevajadzīgu bērnu”.

Dzīvība pret šašliku

„Dabiskā situācijā vienas olšūnas apaugļošana dod vienu jaunu cilvēku. Taču mākslīgās apaugļošanas efektivitāte ir ļoti zema. Tāpēc tiek veikta olnīcu hiperstimulācija ar hormoniem, lai dabūtu 5, 10, 20, pat 40 olšūnas. Piemēram, es atceros gadījumu, kad mēs šādi ieguvām 22 olšūnas. Taču apaugļot izdevās tikai 11 olšūnas. Tātad, tika radīti 11 mazie cilvēciņi,” stāsta S. Adaševičs. Tālāk ir nepieciešams implantēt apaugļotās olšūnas sievietes dzemdē. „Cik tad ņemt? Izlēmām, ka paņemsim septiņas, bet četras paliks rezervē, jo var gadīties, ka ar pirmo reizi nekas nesanāks,” atceras ārsts. Vēlāk izrādījās, ka mātes organisms ir „pieņēmis” piecus no septiņiem bērniem, kas jāuzskata par salīdzinoši labu radītāju. „Bet sieviete taču nevar dzemdēt piecus bērnus! Ko darīt? Dažus var nogalināt. Tas notiek ļoti vienkārši – ievadot bērniem šļirci ar alkoholu,” saka ginekologs.

„Kolēģis, kurš to darīja, paņēma šļirci un paziņoja: „Tagad es nobeigšu to labo!” Un noslepkavoja bērnu. Pēc tam viņš nogalināja arī to, kas bija pa kreisi. Un tad viņš pateica: „Nobeigšu to, kurš ir pa vidu.” Es viņam iebildu: „Nedari to! Viņa taču spēj dzemdēt trīnīšus!” Tomēr viņš atbildēja, ka negrib. Tad es piedāvāju: „Paklau, nedari to! Es tevi aizvedīšu uz kebabu vai serbu šašliku!” Tā S. Adaševičam izdevās pierunāt kolēģi atstāt sievietes dzemdē trīs bērnus.

Kāda atšķirība starp 10 Dieva un 5 Baznīcas baušļiem?

Vispirms ir jānodala 10 Dieva baušļi, kuri ir Dieva doti un līdz ar to nemainīgi un 5 Baznīcas baušļi, kuru autors ir Baznīca un laika gaitā tie ir pakļauti izmaiņām.

Kā radās Baznīcas baušļi? 

Pirmā šo baušļu versija parādījās Laterāna IV koncilā, 1215.gadā. Koncils noteica, ka katolim reizi gadā vajag izsūdzēt grēkus, Lieldienu laikā. Vēlāk svētais Antonijs Pierozzi (Florences arhibīskaps, dominikānis, teologs) izstrādāja deviņu baušļu sarakstu ("Summa theologica", Venēcija, 1477). Tas nebija Baznīcas oficiālais dokuments, bet katehētiska rakstura saraksts, kas apkopoja Baznīcas likumus un prakses, kuras autors uzskatīja, ka katram katolim vajag zināt un ievērot. Kādi bija šie ieteikumi:

1. Svēto dienu svētīšana;
2. Ievērot Baznīcas noteiktos gavēņus, piemēram Lielo gavēni;
3. Atturēties no gaļas ēdieniem visās piektdienās;
4. Izklausīt svēto Misi visās svētdienās un svētkos;
5. Izsūdzēt grēkus un pieņemt Svēto Komūniju vismaz reizi gadā, Lieldienās un pirms tam gavēt;
6. Baznīcai maksāt "desmito tiesu";
7. Izsargāties no jebkādām darbībām, kas izraisa ekskomuniku latae sententiae, jeb izslēgšanu no Baznīcas;
8. Izvairīties no ekskomunicētajiem;
9. Nepiedalīties dievkalpojumos, ko veic garīdznieki, kuri dzīvo publiskā konkubinātā.

Svētceļojumi uz Aglonu

Liepāja - Aglona
Iziešana 27.jūlijā no Liepājas sv.Jāzepa katedrāles, plkst 7.45
Pieteikties svētceļojumam var pa tālruni : 26578580.
Papildinformācija par svetceļnieku tikšanos: http://www.katedrale.lv/index.php?id=18223

Caritas Latvija svētceļojums Pļaviņas - Aglona
3. - 13.augusts
Pieteikšanās līdz 29.jūlijam pa telefonu: 29479893,  20032459 vaiinfo@caritas.lv 

Rīgas Sv.Jēkaba katedrāle - Aglona
Iziešana 1.augustā pēc Sv. Mises plkst. 8, ieiešana Aglonā - 13. augustā. Dalības maksa 30 lati, gulēšana teltīs. Tikšanās un informācija par svētceļojumu 28. jūlijā pēc Sv. Mises plkst. 15 Klostera ielā 4. Pieteikšanās pie Jāņa: 26657297 (zvanīt sākot no plkst. 12). 

Svētceļojums Aizkraukle - Aglona 2013
5.augusts - 15.augusts
Pieteikties līdz28.jūlijam.Pa tālruni: 26767760 (Ilze), 26510151 (Nīls)
Svētceļojumu vadīs priesteri Māris Zviedrs un Ilmārs Tolstovs.

Lielvārdes katoļu draudzes paziņojumi 14.07.2013

Lielvārdes katoļu draudzes paziņojumi 14.07.2013

Kapusvētki 2013.gadā

Lielvārdes katoļu kapos 4.augustā 12.00
Lielvārdes Lāčplēša kapos 4.augustā 14.00
Madlienas kapos 28.jūlijā plkst. 16.00
Ciemupes kapos 10. augustā 14:00
Ķeguma kapos 24. augustā 13:00
Lēdmanes kapos 24. augustā 15:30
Ogres pilsētas kapos 25. augustā 14:00

Dievkalpojumu kārtība Lielvārdes Romas katoļu Baznīcā

Adrese: Meža iela 18

Svētdienās un svētku dienās svētā Mise 11.00
Darbadienās:
Pirmdien 7.15
Otrdien 19.00
Trešdien 7.15
Ceturtdien 19.00
Piektdien 7.15
Sestdien 19.00

Apmēram stundu pirms katra dievkalpojumu Vissvētākā Sakramenta adorācija un iespēja pieiet pie grēksūdzes.

Priesteris Ilmārs Tolstovs, 26382126, priesteris.ilmars@gmail.com

Lielvārdē pie kapiem apzog automašīnu

Negodīgiem cilvēkiem arī baznīca un kapi nav škērslis, lai realizētu savus noziedzīgos nodomus. Valsts policija informē, ka 3.jūlijā, 1997.gadā dzimušais A. Lielvārdē, Meža ielā, pie Romas katoļu kapiem, izdarīja zādzību no automašīnas "Citroen Berlingo".

Jaunietis savu vainu atzīst. Uzsākts kriminālprocess.

Savukārt 4.jūlijā  Lielvārdē, Meža ielā, sabojātas Romas katoļu draudzes mājas durvis un šķūnītis. Policija noskaidro notikušā apstākļus un sakarā ar minēto faktu policija pārbauda 1995.gadā dzimušos K. un R.

Pārpublicēts no Ogrenet.lv

Svētceļojums no Aizkraukles uz Aglonu



Jaunākie notikumi

Dārgie bloga lasītāji! Man ļoti jāatvainojas, ka pēdējā laikā ir samērā maz ierakstu manā blogā, bet ir taču vasara! :) Tādēļ aicinu visus vairāk brīvo laiku pavadīt atpūšoties, brīvā dabā, bet protams, neaizmirstot par Dievu. Arī manā dzīvē notiek dažādas izmaiņas, un sākot no šī gada 4.jūlija esmu Lielvārdes, Madlienas, Krapes Ķeipenes un Jumpravas katoļu draudžu administrātoru. Tas nozīmē, ka uz laiku pildīšu prāvesta pienākumus šajās draudzēs. Līdz ar to, mazāk laika paliek lai rakstītu blogā. Bet nekas. Rudenī atsāksim visu no jauna.

Nākamnedēļ, Vecbebros notiks Rīgas svētā Jēkaba katedrāles bērnu nometne. Aicinu visus lūgties, lai Dievs vada visus vadītājus un bērnus, kas tajā piedalīsies.


Bezalkoholiskie Jāņi!

Tikko atgriezos no Jāņu svinībām Priedainē, Jūrmalā. Veicot kopsavilkumu, vēlos teikt sirsnīgu paldies visiem, kas palīdzēja šo svētku organizēšanā. Bet tagad par visu pēc kārtas.


23. un 24. jūnija hronika.

9.00 svētā Mise Ķemeru katoļu draudzē, kuru vadīja Rīgas arhibīskaps Zbigņevs Stankevičs. Es pusotru stundu pavadīju biktskrēslā. Latvijai ir nākotne, jo cilvēkos vēl ir apziņa par grēku un ilgas pēc garīguma, pēc Dieva Valstības. Arī Jāņos. Tas priecē. Liels prieks par sakopto un ļaužu pilno dievnamu. Tikai kā kontrasts sakoptajam un jaukajam dievnamam ir nolaistā un nebūtībai pamestā Ķemeru apkārtne. Žēl sanatorijas, žēl senatnīgās vides, kas iet bojā.

12.00 celebrēju svēto Misi Kauguru jaunuzceltā baznīcā. Baznīca pilna, cilvēki slavē Dievu. Sprediķī akcentēju ticības un prāta autonomiju un savstarpējo saistību. Ticu lai saprastu un saprotu lai ticētu. Būtisks jautājums - kas manā dzīvē ir Jēzus? Vai tikai kāds garīgs skolotājs, viens no daudzajiem, vai Dieva Dēls, Mesija? Dievnams vēl nav pabeigts, vēl daudz darba, vajadzīgas lūgšanas un ziedojumi.

Kur katoļiem svinēt Jāņus?


Katru gadu, pienākot Jāņu svinēšanas laikam, rodas jautājums, kur un kā šos svētkus atzīmēt katolim. Piedāvājam nelielu apkopojumu par to, kā Jāņus svinēs dažādās draudzēs un kopienās.

Nu jau tradicionālas ir svētā Franciska draugu Telšu dienas Priedainē kopā ar māsām kalponēm. Programmā paredzēta Dieva slavēšana, kristīgo mūziķu koncerts, Euharistija pusnaktī zem priedēm un saullēkta sagaidīšana pie jūras. Tiek piedāvāta arī aktīva atpūta - orientēšanās Priedaines mežos un dažādas aktivitātes visas nakts garumā. Sākums pl. 17:00. Sīkāka informācija 28642405.

Maģistra darbs aizstāvēts

Temats: Argumenti par labu kristīgās ticības ticamībai pāvesta Jāņa Pāvila II dokumentos "Evangelium vitae", "Veritatis splendor" un "Ecclesia in Europa" 

Mūsdienu sabiedrība, kurā valda spēcīgs racionālisms, nemitīgi pieprasa pierādījumus. Izskan aicinājumi: „Pierādiet Dieva esamību! Kādēļ kristīgā ticība ir ticama? Kāpēc tieši Baznīca ir tā, kurai mums būtu jāuzticas?” Lai atbildētu uz šādiem un līdzīgiem jautājumiem un lai pierādītu kristīgās ticības ticamību, šajā darbā tika izmantota pāvesta Jāņa Pāvila II argumentācija, balstoties uz divām viņa enciklikām – „Evangelium vitae” un „Veritatis splendor” - , kā arī uz Apustulisko adhortāciju „Ecclesia in Europa”. Jānis Pāvils II jau 1978. gadā, uzsākot savu pontifikātu, bija apņēmies veidot dialogu ar pasauli, taču nevis dialogu, kur viens piekāpjas otram, bet savstarpējās uzklausīšanas un bagātināšanās dialogu. Tādēļ arī šajā darbā, no vienas puses, tiek parādīts šis dialogs, kādu pāvests veido ar pasauli, bet, no otras puses, ir skaidri redzama stingra argumentācija par labu kristietības ticamībai un maldu atspēkošana.