Jaunieši jautā: Kāpēc lūgšanai ir tik liela nozīme?

Liels paldies par jautājumu. Ja lūkojamies vēsturē, tad redzam, ka jau pirmatnējās reliģijās cilvēki veica zināmus rituālus, upurēšanas, pielūgsmes darbības, lai kontaktētos ar augstako spēju, dievībām, dieviem. Šie cilvēki un ciltis to darīja tādēļ, ka apzinajās, ka eskistē "kaut kāds augstaks spēks". Bet gandrīz vienmēr šis spēks šīm ciltīm bija anonīms, neizprotams un biedējošs. Lūgšanas un upuri drīzāk bija domāti tādēļ, lai pielabinātos šīm dievībām, lai "izlūgtu" sev kādu izdevīgu, derīgu lietu. 

Kristīgajā Atklāsmē, jau sākot ar Veco Derību ir pilnīgi otrādi. Šeit Dievs ir visu darbību iniciātors, kurš gaida, un vēlas cilvēka atbildi. Viņš visu laiku Vecajā Derībā uzrunā cilvēku un Vecās Derības lūgšana un upuri ir cilvēka atbilde uz Dieva aicinājumu un saucienu. Sāk veidoties dialogs starp Personu - Dievu un personu - cilvēku. Lūk, šeit slēpjas lūgšanas atslēga - divu mīlošu cilvēku saruna. 

Jēzus Jaunajā Derībā bieži dodas vienatnē lūgties, pat veselām naktīm. Vēlāk mācekļi Jēzum jautā: "Iemāci mums lūgties." Jēzus viņiem un visai cilvēcei dāvā slaveno lūgšanu "Tēvs Mūsu". 

Lūgšanas definīcija, kādu to ir noformulējusi svētā Terēze no Bērna Jēzus un kā to citē katehisms ir šāda: „Lūgšana man ir sirds trauksme uz augšu, vienkāršs skatiens, kas raidīts uz debesīm, pateicības un mīlestības sauciens - kā pārbaudījumos, tā arī prieka brīžos.” (KBK 2558). Lūgšana ir dialogs. Dialogs starp mīlošām personām. Starp Personu – Dievu un personu cilvēku. Bet vai šis dialogs var būt apgrūtinošs un kaitinošs? Jā, ja tas pārvēršas par monologu. Jo cik tad ilgi var sarunāties tikai ar sevi pašu. Bieži vien lūgšana nogurdina tad, ja tā ir vēsta tikai uz sevi pašu. Kad tā kļūst egoistiska. Nevis dodoša bet ņemoša. Līdzīgi kā „Mērnieku laikos” minētās dažādu cilvēku lūgšanu „parodijas” arī mūsu lūgšanas var kļūt par kaitinošām, tad, kad nemeklējam Dievu, bet paši sevi. Gandrīz kā Ķenča „lūgšana”. Svētīgā Terēze no Kalkutas teica: „Klusuma auglis ir lūgšana; lūgšanas auglis ir ticība, ticības auglis ir mīlestība; mīlestības auglis ir kalpošana; kalpošanas auglis ir miers.” Lūgšana, ticība un mīlestība ir savstarpēji saistītas. Vai ticības var būt par daudz? Vai mātes mīlestība uz bērnu var būt par daudz? Ja es mīlu, tad es mīlu maksimāli, nesavtīgi, līdz galam, uz mūžu. Ja ticu, tad 100%, nevis tikai pa daļai, sēžot „uz diviem krēsliem”. Līdzīgi ir ar lūgšanu. Patiesa lūgšana caurauž visa cilvēka dzīvi un patiess lūdzējs vairs nevar nošķirt, kur sākas un kur beidzas lūgšana. Visa dzīve ir lūgšana un lūgšan kļūst par visu dzīvi. Patiesa lūgšana nav tikai kādu tekstu „noskaitīšana” lūģsanas grāmatiņā. Jā, šie teksti var būt lūgšanas pamatā, dažādi lūgšanu veidi var būt lūgšanas pamatā. Bet patiesa lūgšana sākas tad, kad notiek siržu satikšanās. Dievišķās Sirds un mūsu sirds. Šī satikšanās notiek ticībā, cerībā un mīlestībā. Un tad lūgšanas nekad nevar būt par daudz. 

Kaut kas līdzīgs grāmatu ķēdei, tikai svētceļojumā :)

Atvadīšanās no apustuliskā nuncija Luidži Bonacci


Interesantākie "twīti" manā @tolstovs1 pēdejā laikā






Katoliskās Baznīcas Katehisma studijas - 16.nodarbība (595-630)

Esam tikuši līdz 2.nodaļai.

Katru nedēļu būs pieejams viens audio fails, kurā varēs noklausīties vienas katehisma nodaļas skaidrojumu. Lai to saprastu, ir nepieciešams sekot līdzi katehisma tekstam. To var darīt interneta vietnē www.katolis.lv/katehisms. Ja ir kādi jautājumi vai ierosinājumi, lūdzu rakstiet. priesteris.ilmars@gmail.com Klausīties vislabāk ar google hrome pārlūkprogrammu.

Visi ieraksti vienkopus atrodami http://kateheze.blogspot.com/

http://failiem.lv/down.php?i=ywyzcdq&n=katehisms_16.MP3

Kā tiek safarbicēti priesteru "pedofīlijas" skandāli! reāli un no dzīves

Viena no Polijas avīzēm aprakstīja reālu gadījumu no dzīves. Priesteris Miroslavs Bužāns bija prāvests Gdiņas apkārtnē. 2009.gada 5 decembrī nepilngadīgā Aleksandra M dramatiskā tonī pieprasīja priesterim privātu sarunu. Teica, ka izdarīs pašnāvību. Viņa ieradās alkohola reibumā, un aizejot no prāvesta mājas sāka stāstīt, ka priesteris (30 gadus vecāks par viņu) viņu piedzirdīja un mēgināja izvarot. Šī lieta nonāca prokuratūrā un pēc samērā paviršas izmeklēšanas priesteris tika civili un morāli iznīcināts. Tika pasludināts spriedums, bīskaps viņu atbrīvoja no garīdznieka pienākumu pildīšanas. Toties Aleksandras M ģimene neparasti strauji kļuva bagāta.


Lielākā daļa ciemata iedzīvotāji bija vienisprātis, ka šī lieta ir vietējā biznesmeņa Kazimira T roku darbs, ar kuru prāvestam bija sliktas attiecības. Kā izrādījās, prāvests Kazimiram T senāk bija atteicis baznīcā reklamēt viņu kā pašvaldības deputāta kandidātu. 

Tomēr priesteris nolēma pacīnīties. Viņš palūdza savu radinieku, kurš atkal sameklēja kādu cilvēku, kurš tikās ar Aleksandru M un uzvedināja viņu uz sarunu un šo sarunu ierakstīja. Efekts pārsteidza gaidīto. Meitene atzina, ka ar priesteri nekas nav bijis, ka tā bija izdomāta situācija. Priesteris saprata, ka ar vienu sarunu būs par mazu. Ierakstīja vēl. Tajā viņa atzinās, ka Aleksandrs M bija pierunājis viņu šo lietu paveikt. Priesteris nodeva ierakstus fonoskopijas ekspertīzei. Kad tā paziņoja rezultātus, priesteris nodeva prokuratūrais attiecīgos ierakstus.

Tā vietā lai atzītu priestera nevainīgumu, prokuratūra sāka minstināties, sāka apšaubīt ierakstu autentiskumu. Šajā lietā iesaistījušies arī Polijas liberāļo un ateistisko grupu pārstāvji, kas par visu cenu vēlas darīt visu, lai priesteris tiktu notiesāts. Lieta vēl nav pabeigta līdz šim. Ir nepieciešamas lūgšanas. Pievienoju trīs ierakstus, kuri tika veikti ar nepilngadīgo Aleksandru M. 

Daļēji pārstāstīts no Polijas katoļu portāla www.gosc.pl

Kādā veidā gadsimtu gaitā tika tālāknodota Dievišķā Atklāsme? Vai tikai caur Rakstiem? Nē!

Bībeles lasīšanas maratons Ogrē, 2005 gadā. 

Apustulis Pāvils 1 vēstulē Timotejam uzsver: Dievs "grib, lai visi cilvēki būtu atpestīti un nonāktu līdz patiesības pazīšanai." ( 1 Tim 2, 4) Ir nepieciešams, lai Kristus, kas sevī satur visu Atklāsmes pilnību tiktu visur sludināts un pieņemts. Bet ir svarīgi, lai cauri gadsimtiem Jēzus Kristus atnestā vēsts tiktu saglabāta nesagrozīta un monolīta. Vatikāna II koncila dogmatiskā konstitūcija "Dei Verbum" uzsver: "Devis šo Atklāsmi visu tautu pestīšanai, Dievs ar tādu pat labestību gādā, lai tā vienmēr paliktu neskarta un tiktu nodota tālāk visām paaudzēm." 


Jēzus, kura Personā noslēdzas Atklāsme, lika lai apustuļi turpina Viņa iesākto darbu. Evaņģēlijs, jeb Labā Vēsts tika tālāknodots divos veidos: 

mutvārdos - caur apustuļiem, kuri ar mutvārdu sludināšanu, piemēriem un iedibinājumiem nodeva tālāk gan to, ko bija mācījušies no paša Kristus, dzīvojot kopā ar Viņu un redzot Viņa darbus, gan arī to, ko Svētais Gars viņiem iedvesmoja;

- rakstveidā - caur apustuļiem un viņiem tuvu stāvošiem cilvēkiem, kuri tā paša Svētā Gara iedvesmā rakstiski fiksēja pestīšanas vēsti.