Liberālisms un komunisms!

Pēdējā laikā strādāju pie sava zinātniskā referāta par Vatikāna II koncila atspoguļojumu Latvijas presē no 1965. - 2015.gadam. Pāris dienas nācās pasēdēt LNB, lai pārlūkotu padomju komunistisko presi un tās teikto par Baznīcu un Vatikāna II koncilu. Un jo vairāk es lasīju šos padomju rakstus, jo vairāk saskatīju līdzības tajās metodēs, ar kādām toreiz uzbruka Baznīcas nelokāmajai pārliecībai un tagadējo liberāļu mēģinājumiem sabiedrības domu "pieradināt" un "aizmidzināt", norādot un patieso kristiešu fundamentālismu, konservatīvismu, tumsonību, aivērtību un netoleranci. Gan toreiz, gan tagad tiek izmantoti dažādi mākslas žanri - kino, māksla, mūzika, literatūra, satīra, u.t.t. Tomēr Baznīca veiksmīgi pārdzīvoja gan tos laikus, gan pārdzīvos arī tagadējos, ko "koku pazīst pēc tā augļiem (Lk 6,44)". Būsim nomodā un neļausimies mūsdienu jauno komunistu - neoliberāļu, postmodernistu, antikristīgo humānistu, scientistu, Frankfurtes feministiski marksistiskās skolas pārstāvju, pozitīvistu u.c. mūsdienu moderno pseido praviešu iemidzinošiem mēginājumiem mūs aizvirzīt no patiesības Jēzus saka: "Jūs atzīsit patiesību, un patiesība darīs jūs brīvus (Jņ 8,32)".

2 komentāri:

  1. Būtu vēlams precizēt - kas rakstīja, ko utt. Piemēram, Imants Ziedonis jau nu bija kristietības popularizētājs.

    AtbildētDzēst
  2. Pr. Ilmāra viedoklim es pievēršos no cita skatupunkta - ko Baznīca (arī Latvijā) šai laikā ir darījusi, lai koncila redzējumu uz pasauli un vērtībām, ko Baznīca dod pasaulei, nodotu cilvēkiem. Bērns kopē pieaugušo rīcību, vai tad Dieva bērns ir savādāks? Ja kādā laika posmā ievelkas tas, ko tagad sauc par stagnāciju, tad arī sākas shizmu un reformāciju problēmas. Arī Dieva bērni vēlas dzīvot mainīgajā fiziskajā pasaulē līdzi laikam. Šajā laika posmā katrs priesteris bija atbildīgs par sev uzticētajiem. Vai izdevās šī koncila "sāli" - Svēto Garu dot tālāk?

    AtbildētDzēst