Vieta, netālu no Nācaretes, kur pūlis vēlējās Jēzu nogrūst no klints |
Lai ir slavēts Jēzus Kristus!
Šajā svētdienā evaņģēlists
Marks mūs aizved uz skaistā Galilejas ezera piekrasti, uz Kafarnaumas ciematu. Marka
evaņģēlija 1.nodaļas 21-45. panti apraksta Jēzus Kristus darbību Kafarnaumā
vienas dienas ietvaros. Jēzus dodas uz sinagogu, lai klausītos Rakstus. Izraēlī
bija pieņemts, ka sinagogā jebkuram pieaugušajam varēja lūgt nolasīt un
interpretēt Rakstus. Tomēr Jēzus ne tikai lasa un interpretē. Viņš māca. Visiem
bija izbrīns, jo Jēzus neteica: „Tā saka Dievs.” Jēzus saka: „Jums ir teikts...
bet es jums saku.” Pat Vecās Derības pravieši bieži runāja Dieva Vārdā, sakot: „Tā
saka Dievs.” Bet Jēzus saka: „Es jums saku!” Evaņģēlists, svētais Marks norāda
uz Jēzus, kā Mācītāja autoritāti. Jēzus ir kas vairāk par Rakstu mācītājiem,
kuri tikai intelektuāli un vienpersoniski skaidro un interpretē Rakstus. Farizeji
un Rakstu mācītāji atsaucās vai nu uz pašiem Rakstiem vai uz citu autoritātēm. Savukārt
Jēzus māca un darbojas savā spēkā un savā autoritātē. Tas rada izbrīnu un
jautājumu: „Kas tā par mācību?”
Te pēkšņi izrādās, ka sinagogā
ir ienācis viens ļaunā gara apsēsts cilvēks. Sākas manifestācijas. Caur šo
cilvēku sātans apliecina, ka Jēzus ir Dieva Svētais. Varam uzdot jautājumu – Vai
ļaunais gars pazīst Dievu? Vai viņš pielūdz Dievu? Nē. Jēzus kategoriskā nostāja
izsaka visu: „Apklusti un izej no tā.” Dievs ļaunajam garam ir atņēmis visas
dāvanas un atstājis tikai eksistenci. Tomēr ļaunajam garam, kā garīgai būtnei
ir spēks un „inteliģence” un tādējādi vinš atrodas uz augstākas pakāpes, nekā
cilvēks. Tādēļ viņa īstenotie kārdinājumi un viltības tūkstošiem reižu pārspēj
mūsu gudrību un spējas. Tomēr mēs nevaram uzskatīt, ka viņa spēks būtu
līdzvērtīgs Dieva spēkam un gudrībai. Viņš ir un paliek tikai un vienīgi kritušais
eņģelis. Viņš ir melis un melu tēvs. Dievs aizliedz sātanam dot liecību par
Viņu, jo jebkāda komunikācija, saruna, ielaišanās diskusijās ar ļauno vienmēr
beigsies ar sakāvi. Jēzus nevēlas diskutēt ar sātanu. Un arī mums to nevajag
darīt. Nekādu diskusiju, nekādu ielaišanos sarunā, nekādu komunikāciju. Pēc
evaņģēlista liecības ir redzams, ka sātans uzreiz sēj melus un destabilizē
situāciju: „Vai tu esi nācis mūs nomaitāt?” Jēzus viņu apklusina un apsēsto
cilvēku atbrīvo. Noslēgumā visu acīs ir jaušams izbrīns – ka tā par mācību ar
spēku. Jēzus ne tikai sludina. Viņš arī savu mācību apstiprina ar līdzejošām
zīmēm. Dieva Valstības atnākšana Jēzū Kristū nozīmē demona valdīšanas beigas. Viņš
atpazina Jēzu un Viņa lomu Dieva Valstības atnākšanā. Tomēr vislielākā
atbrīvošana, vislielākais brīnums vēl ir priekšā. Jēzus ir ceļā uz Jeruzalemi,
lai mirtu un augšāmceltos. Visi šie notikumi, visa Jēzus dzīve ir vērsta uz
krustu un tukšo kapu. Jēzus ir nācis arī mūs atbrīvot. Nediskutēsim un neļausim
sātanam mūs kārdināt un novirzīt no patiesā ceļa. Ļausimies Jēzus vadībai un
kopā ar Viņu iesim uz Jeruzalemi, lai piedzīvotu arī mūsu katra augšāmcelšanos.
Paldies par sprediķi Šķilbēnu Romas katoļu baznīcā 1. februārī (Ļoti uzrunāja un lika aizdomāties) un paldies, ka atradāt laiku atbraukt uz Latgali-tālu Krievijas pierobežu.
AtbildētDzēstPaldies par jauko sprediķi Šķilbēnu Katoļu baznīcā (ļoti uzrunāja un lika daudzko pārdomāt) un paldies, ka atradāt laiku atbraukt uz Latgali- tālu Krievijas pierobežu.
AtbildētDzēst